by Cage » Sat Aug 10, 2019 23:09 pm
Jälkikasvun vallattua keulapiikin, niin kiinnostus toimivaan tuplapunkkaan salongissa on noussut. Merellissä yksi toimiva järjestelmä onkin, josta ehkä Antti voisi lisätä tähän threadiin vähän kuvia. Siinä maataan poikittain salongissa ja se onkin itsellä plan B. Vielä en ole ainakaan lähdössä tekemään niin radikaalia muutosta, kuin mitä Harald on hahmotellut aikaisemmin
https://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=601
Merellin ratkaisusta poiketen olisi kuitenkin tarkoitus yrittää löytää sellainen ratkaisu, jossa tuplapunkka olisi veneen suuntainen (kutakuinkin ainakin) ja avattuna sallisi kulun keulapunkasta ulos saakka. Tavoitteena olisi myös että tuplapunkan toisena patjana voisi käyttää SB:n pistopunkkaankin soveltuvaa patjaa. Siksi olenkin hahmotellut jotain tämän laista
,
joka avattuna olisi about tälläinen
.
Tuossa on vielä ratkottavana tukeminen ja saako pääsyn SB-punkan luukkuihin jotenkin järkevästi (josta kylläkin idea). Isoin ongelma on kuitenkin SB-punkan muoto, joka on aika kapea etenkin päälaipion kohdalla, niin sen päälle ei mahdu kovin leveää levyä. Viuhkamallisen ratkaisun tarkoituksen olisi, että levyn voisi vain liu'uttaa auki ja kiinni ilman kovinkaan paljon jokailtaista rakentelua.
Tänään ollessani veneellä tulikin idea, että pitäisikö SB:n punkkaa leventää. Moottorikopan vieressä punkkaa voisi leventää n. 7,8 cm.
Tuosta saisi hieman lisätilaa säilytykseen, ehkä esim. kengille tai mahdollisesti tölkkiruoalle tai kaljoille.
Onko kukaan ottanut tuota tilaa käyttöön punkan leventämiseen? Tai tuleeko mieleen mitään erityistä ongelmaa, jos sen tekisi? Itsellä tulee mieleen lähinnä se, että jalkatila pöytään nähden vähenee (tulee mm. vähän ahtaampi siirtyä pöydän ääreen). Lisäksi tietysti käytävä kapenee ja siitä tulee hieman epäsymetrinen veneen keskilinjaan nähden, mutta tuolla ei ehkä ole niin väliä.
Jälkikasvun vallattua keulapiikin, niin kiinnostus toimivaan tuplapunkkaan salongissa on noussut. Merellissä yksi toimiva järjestelmä onkin, josta ehkä Antti voisi lisätä tähän threadiin vähän kuvia. Siinä maataan poikittain salongissa ja se onkin itsellä plan B. Vielä en ole ainakaan lähdössä tekemään niin radikaalia muutosta, kuin mitä Harald on hahmotellut aikaisemmin [url]https://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=601[/url]
Merellin ratkaisusta poiketen olisi kuitenkin tarkoitus yrittää löytää sellainen ratkaisu, jossa tuplapunkka olisi veneen suuntainen (kutakuinkin ainakin) ja avattuna sallisi kulun keulapunkasta ulos saakka. Tavoitteena olisi myös että tuplapunkan toisena patjana voisi käyttää SB:n pistopunkkaankin soveltuvaa patjaa. Siksi olenkin hahmotellut jotain tämän laista
[url=https://www.fe83.org/gallery/view_photo.php?full=0&set_albumName=album697&id=IMG_20190801_195108][img]https://www.fe83.org/albums/album697/IMG_20190801_195108.thumb.jpg[/img][/url],
joka avattuna olisi about tälläinen
[url=https://www.fe83.org/gallery/view_photo.php?full=0&set_albumName=album697&id=IMG_20190801_202724][img]https://www.fe83.org/albums/album697/IMG_20190801_202724.thumb.jpg[/img][/url] .
Tuossa on vielä ratkottavana tukeminen ja saako pääsyn SB-punkan luukkuihin jotenkin järkevästi (josta kylläkin idea). Isoin ongelma on kuitenkin SB-punkan muoto, joka on aika kapea etenkin päälaipion kohdalla, niin sen päälle ei mahdu kovin leveää levyä. Viuhkamallisen ratkaisun tarkoituksen olisi, että levyn voisi vain liu'uttaa auki ja kiinni ilman kovinkaan paljon jokailtaista rakentelua.
Tänään ollessani veneellä tulikin idea, että pitäisikö SB:n punkkaa leventää. Moottorikopan vieressä punkkaa voisi leventää n. 7,8 cm.
[url=https://www.fe83.org/gallery/view_photo.php?full=0&set_albumName=album697&id=IMG_20190810_130838][img]https://www.fe83.org/albums/album697/IMG_20190810_130838.thumb.jpg[/img][/url]
Tuosta saisi hieman lisätilaa säilytykseen, ehkä esim. kengille tai mahdollisesti tölkkiruoalle tai kaljoille.
Onko kukaan ottanut tuota tilaa käyttöön punkan leventämiseen? Tai tuleeko mieleen mitään erityistä ongelmaa, jos sen tekisi? Itsellä tulee mieleen lähinnä se, että jalkatila pöytään nähden vähenee (tulee mm. vähän ahtaampi siirtyä pöydän ääreen). Lisäksi tietysti käytävä kapenee ja siitä tulee hieman epäsymetrinen veneen keskilinjaan nähden, mutta tuolla ei ehkä ole niin väliä.