by Erkka » Tue Aug 30, 2005 10:21 am
Niin no, en tiedä sitten että mikä vaikuttaa ja mikä ei, mutta eikös raportissakin ollut, että jos vesi pääsee tihkumaan myös läpiviennin ulkokuorelle, tulee korroosion vaikutus ikäänkuin molemmista suunnista? Karilleajon kolauksesta kaiketi läpiveinti voisi helposti taipua siten, että vesi menee myös rungon ja läpivinennin väliin. Ja aika hapero saa olla siinä vaiheessa, kun jää käteen tuo mötikkä. Awassa sitä kohtelin kaltoin kun revin letkua keväällä irti, ja tuntui olevan tukevasti pohjassa ja kaiki puolin ehjä, edes hapettumia ei ollut. Tarkastamisen arvoinen kohde ilman muuta, mutta suosittelen lämpimästi, myös näin viran puolesta, tekemään sen retuutustarkastuksen sitten kuivalla maalla syssymmällä

Raportissa oli myös fiskari, jossa vastaavia osia oli syöpynyt kokonaan poikki.
Niin no, en tiedä sitten että mikä vaikuttaa ja mikä ei, mutta eikös raportissakin ollut, että jos vesi pääsee tihkumaan myös läpiviennin ulkokuorelle, tulee korroosion vaikutus ikäänkuin molemmista suunnista? Karilleajon kolauksesta kaiketi läpiveinti voisi helposti taipua siten, että vesi menee myös rungon ja läpivinennin väliin. Ja aika hapero saa olla siinä vaiheessa, kun jää käteen tuo mötikkä. Awassa sitä kohtelin kaltoin kun revin letkua keväällä irti, ja tuntui olevan tukevasti pohjassa ja kaiki puolin ehjä, edes hapettumia ei ollut. Tarkastamisen arvoinen kohde ilman muuta, mutta suosittelen lämpimästi, myös näin viran puolesta, tekemään sen retuutustarkastuksen sitten kuivalla maalla syssymmällä :lol: Raportissa oli myös fiskari, jossa vastaavia osia oli syöpynyt kokonaan poikki.