dieselkonevaihtoehto: Farymann 18W

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: dieselkonevaihtoehto: Farymann 18W

by harald » Mon Aug 29, 2005 12:33 pm

Panu wrote: Eikös tuon SD:n kanssa voisi säästää tilaa ja kääntää SD:n koneen etupuolelle. Tällöin tietysti normaalit huoltotoimenpiteet vaikeutuvat ellet tee sinne tuplapunkan puolelle isoa huoltoluukkua.
Voisi, mutta noinpäin jää vaihteisto uuden punkan pääpuolen tason alle,
joten pituudessa säästää eniten noin.

by Panu » Mon Aug 29, 2005 12:02 pm

harald wrote:Kyllä se merivarustelty on jo 60kg ja rapiat. Tuohon on kyllä kohtuullisen
vaikea virittää laturia kiinni kun kampiakselia ei edes näy. Kampiakselin
päässä taitaa olla merivesipumppu.
Tervehdys
Eikös sitten luonnollinen vaihtoehto ole ottaa se vesipumppu pois ja laittaa tilalle hihnapyörä, joka välittää hihnalla voiman sekä laturille että vesipumpulle?
harald wrote: Mistä niitä "kiinan moottoreita" sitten saa? Promotorkin puhui näistä, kuulemma löytyy ihan 1GM-kloonikin.
No Kiinasta tietenkin. Tarkemmat yhteystiedot voi kysyä esim Kiinan lähetystön kaupalliselta sihteeriltä, taikka laittaa google hakemaan. Ovela kaveri käy tarjoustalossa katsomassa Kiinalaisia diesel agrigaatteja ja kirjoittaa käyttöoppaasta valmistajatiedot ylös ja lähestyy faksilla kysyen moottoria venekäyttöön. Uskoisin, että jonkinlaisen vastauksen saat mistä voit lähteä kelaamaan asiaa eteenpäin. On nimittäin henk.koht. kokemusta, että kaukoidän yritykset välittävät kyselyt varsin hövelisti eteenpäin jos eivät itse voi auttaa.
harald wrote: Leikin myös ajatuksella 1GM SD-koneesta:

Eikös tuon SD:n kanssa voisi säästää tilaa ja kääntää SD:n koneen etupuolelle. Tällöin tietysti normaalit huoltotoimenpiteet vaikeutuvat ellet tee sinne tuplapunkan puolelle isoa huoltoluukkua.

by harald » Mon Aug 29, 2005 11:05 am

Kyllä se merivarustelty on jo 60kg ja rapiat. Tuohon on kyllä kohtuullisen
vaikea virittää laturia kiinni kun kampiakselia ei edes näy. Kampiakselin
päässä taitaa olla merivesipumppu.

Mistä niitä "kiinan moottoreita" sitten saa? Promotorkin puhui näistä,
kuulemma löytyy ihan 1GM-kloonikin.

Leikin myös ajatuksella 1GM SD-koneesta:

Image

Ei kellään ole SD-laitetta myydä?

Re: dieselkonevaihtoehto: Farymann 18W

by Panu » Mon Aug 29, 2005 11:00 am

harald wrote:Saksalainen kone. Kevyt n 60kg+. Markkinoiden pienimpiä. Luotettavan koneen maineessa.
Tervehdys
Nettisivujen mukaan paino kuivana vain 37kg. Tuntuu kevyeltä. Onko tuohon mainitsemasi 60kg:n paino kone + merivaihteisto?
harald wrote: Suomen edustaja Promotor sahaajankadulla sanoi että sen hinta "puhelimitse" on alle 3000 ¤.
Yleensä halvalla ei saa hyvää, mutta edulliselta tuntuu. Ei hinta tosin vielä pärjää noille kiinan moottoreille.
harald wrote:Kunnollista laturia tuossa ei kyllä ole, valitettavasti.
Kaiketi siihen laturin voi tavalla tai toisella virittää. On otettava myös huomioon, että jos itsellä ei ole taitoa / riittäviä välineitä joutuu tämän sovittelun ostamaan ja sehän maksaa...

dieselkonevaihtoehto: Farymann 18W

by harald » Mon Aug 29, 2005 10:20 am

Saksalainen kone. Kevyt n 60kg+. Markkinoiden pienimpiä. Luotettavan
koneen maineessa.

http://www.farymann.de/english/enginedata/18w.htm

Suomen edustaja Promotor sahaajankadulla sanoi että sen hinta "puhelimitse"
on alle 3000 ¤.

Hmm, mielenkiintoista.

http://www.dieselpower.co.uk/Vektor18WMarProdSpec.htm
http://www.dieselpower.co.uk/images/18wmartech.gif

Sen mitat näyttää olevan kxlxs 427x404x420mm. Yanmar 1GM taitaa
olla luokkaa 458x410x554. Kokoero ei ole huomattava mutta Farymann
näyttää olevan lyhyempi. Tämä sopisi oikein hyvin tuplapunkan
kanssa :)

Kunnollista laturia tuossa ei kyllä ole, valitettavasti.

Top