by KaleviHarkonen » Fri Nov 13, 2015 22:41 pm
Eipä tämän juttusarjan perusteella Vene-lehdelle kannata tiedonjulkistamispalkintoa ehdottaa. Artikkelin sisältö on lähinnä luettelo tehdyistä pikkuhommista, ilman että työmenetelmiä tms. olisi mitenkään avattu. Ja moneen Feneeseen verrattuna tämä paljon mainostettu kunnostus on aika kevyttä kamaa, vaikkapa pohjan osalta "kevythionta ja uutta eliönestomaalia".
Suurimman huomion herätti kuitenkin toimittajan jutustelu veneen laminointivirheistä, joista sanottiin että "Nykralla oli ollut kiire saada veneet pois käsistä ennen häämöttävää konkurssia, joten viimeistelyt jäivät puolitiehen."
Tuossa väitteessä ei ole logiikkaa. Jos veistämöllä on konkurssin uhka ilmassa, niin eihän silloin laadusta tingitä, vaan päinvastoin panostetaan siihen, että tuote on varmasti kunnossa ja asiakkaat tyytyväisiä. Sitten taas jos konkurssi on tiedossa, tulopuolen kiiruhtaminen viittaa siihen, että tietyille velkojille halutaan antaa etuasema. Tällaisesta tempusta joutuisi vankilaan - ainakin nykyään.
Eipä tämän juttusarjan perusteella Vene-lehdelle kannata tiedonjulkistamispalkintoa ehdottaa. Artikkelin sisältö on lähinnä luettelo tehdyistä pikkuhommista, ilman että työmenetelmiä tms. olisi mitenkään avattu. Ja moneen Feneeseen verrattuna tämä paljon mainostettu kunnostus on aika kevyttä kamaa, vaikkapa pohjan osalta "kevythionta ja uutta eliönestomaalia".
Suurimman huomion herätti kuitenkin toimittajan jutustelu veneen laminointivirheistä, joista sanottiin että "Nykralla oli ollut kiire saada veneet pois käsistä ennen häämöttävää konkurssia, joten viimeistelyt jäivät puolitiehen."
Tuossa väitteessä ei ole logiikkaa. Jos veistämöllä on konkurssin uhka ilmassa, niin eihän silloin laadusta tingitä, vaan päinvastoin panostetaan siihen, että tuote on varmasti kunnossa ja asiakkaat tyytyväisiä. Sitten taas jos konkurssi on tiedossa, tulopuolen kiiruhtaminen viittaa siihen, että tietyille velkojille halutaan antaa etuasema. Tällaisesta tempusta joutuisi vankilaan - ainakin nykyään.