by Olli » Tue May 12, 2015 22:15 pm
mason wrote:3. Porata tylysti läpi ja laittaa pitkä pultti ja mutteri.
Tämä kuulostaa kestävältä ratkaisulta. Tietysti jos tuo on kovin näkyvällä paikalla sisältä katsottuna, niin sitten voi harkita jotain vähän siistimpää.
FE83:ssa nuo on kaikki pultattu läpi, kuten koko kannen ja rungon liitos. Sisäpuolella mutterit on peitelty teak-vanerilla. FE74:n kansirakenne on kuitenkin ihan erilainen. Jos tossa kohdalla on jotain sandwich-rakennetta tms, jonka sisällä mutterit ovat, niin mutterit voisi saada kaivettua sisäkautta pois, kun ensin poraa ulkopuolelta läpirei'än, jotta tietää mistä etsiä. Sitten sinne voi tilalle laittaa uudet mutterit, ja kitata ne nätisti rakenteen sisälle.
On myös mahdollista ettei sieltä löydy muttereita, vaan rosterilevy, johon on tehty kierre. Silloin siihen voisi vetää pykälää isomman kierteen. Tätähän voi tietysti joka tapauksessa kokeilla ensin. Jos siellä on jotain mikä lähtee pyörimään, niin aina on tuo läpipulttivaihtoehto...
[quote="mason"]3. Porata tylysti läpi ja laittaa pitkä pultti ja mutteri.[/quote]
Tämä kuulostaa kestävältä ratkaisulta. Tietysti jos tuo on kovin näkyvällä paikalla sisältä katsottuna, niin sitten voi harkita jotain vähän siistimpää.
FE83:ssa nuo on kaikki pultattu läpi, kuten koko kannen ja rungon liitos. Sisäpuolella mutterit on peitelty teak-vanerilla. FE74:n kansirakenne on kuitenkin ihan erilainen. Jos tossa kohdalla on jotain sandwich-rakennetta tms, jonka sisällä mutterit ovat, niin mutterit voisi saada kaivettua sisäkautta pois, kun ensin poraa ulkopuolelta läpirei'än, jotta tietää mistä etsiä. Sitten sinne voi tilalle laittaa uudet mutterit, ja kitata ne nätisti rakenteen sisälle.
On myös mahdollista ettei sieltä löydy muttereita, vaan rosterilevy, johon on tehty kierre. Silloin siihen voisi vetää pykälää isomman kierteen. Tätähän voi tietysti joka tapauksessa kokeilla ensin. Jos siellä on jotain mikä lähtee pyörimään, niin aina on tuo läpipulttivaihtoehto...