1gm10 starttimoottori kappaleiksi

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: 1gm10 starttimoottori kappaleiksi

by FE-Sillanpää » Mon Mar 10, 2014 11:28 am

Tuossa on pohdintaa sähkön kulkemisesta starttimoottorille sekä hiilipölystä. http://www.fe83.org/forum/viewtopic.php?t=1432

Sähkönkulun varmistuksia kannattaa tehdä myös ilman sähköjä ohmimittarilla ja käynnistellessä volttimittarilla. Jos joku väli ei vaikka päästäkään virtaa riittävän paksulti läpi?

by THakala » Mon Mar 10, 2014 09:09 am

Meillä vastaava ongelma hoitui startin liittimien uusimisella ja/tai tarkastuksella. Lisäksi voi koittaa hieman asemoida starttia uudelleen, pultit vain hiukan löysään ja pikku siirto. Jos siis starttia ei ole vielä penkissä testattu ongelmalliseksi.

1gm10 starttimoottori kappaleiksi

by Kman » Sun Mar 09, 2014 20:48 pm

Startti temppuilee 1GM10:ssä. Solenoidi toimii oikein mallikkaasti, mutta startti ei itsessään jaksa vääntää. Vika vaikuttaisi olevan siis siinä kytkimessä joka annostelee virtaa itse moottorille. Kytkinpinnoissa voisi olla hapettumaa yms.
Starttia kun hetken tutkin, niin vaikuttaisi siltä, että se moottorille sähköä annosteleva kytkin on rakennettu osaksi solenoida. Solenoidia näyttäisi olevan rakenteeltaan "huoltovapaa", eli sitä ei voi purkaa.

Onko kukaan ronkkinut vastaavaa starttimoottoria? Saako sen solenoidin itse kappaleiksi?

Top