1GM10 kannen ja pakokäyrän vaihto - venemestari 1-2014

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: 1GM10 kannen ja pakokäyrän vaihto - venemestari 1-2014

by FE-Sillanpää » Tue Jan 07, 2014 11:29 am

harald wrote:Tästä olisi hyvä saada sellainen arkistokappale meidän säilytettäväksi. Nimimerkillä mm. Nokia meni ja tuli, mutta fe83.org on vielä pystyssä ja täällä on hyvä arkistoida juttuja.
http://www.venemestari.fi/artikkeli_detail.html?id=2221 tuosta sen saa ostaa pdf:nä 2 eurolla. On hintansa väärtti.

by harald » Sat Jan 04, 2014 01:13 am

Tästä olisi hyvä saada sellainen arkistokappale meidän säilytettäväksi. Nimimerkillä mm. Nokia meni ja tuli, mutta fe83.org on vielä pystyssä ja täällä on hyvä arkistoida juttuja.

by Artsi » Fri Jan 03, 2014 11:05 am

Lehtijuttua en ole lukenut, mutta kannen vaihdon pari vuotta sitten tehneenä pitää korostaa erästä asiaa, ettei käy kuten minulla. :oops:
Kanteen tulevan öljyputken banjoliittimen kiinnityspultin pituus (tai uuden kannen ko. liitoksen jenkauksen pituus) saattaa vaihdella siten, että uuteen kanteen liitettäessä kierre pohjaa ennen kuin tiivisteprikka kiristyy tarpeeksi. Tästä seuraa moottoriöljyn vuotaminen konetilaan melko nopeastikin! #-o
Onneksi meillä öljynpaineen anturi toimi, eikä lopullista vahinkoa päässyt tulemaan!
Eli: heti käynnistäessä on syytä tarkistaa liitoksen pitävyys. Jengan pohjaamista ei välttämättä huomaa ennen käynnistystä. Meillä laitettiin "ensiapuna" kaksi uutta tiivisteprikkaa päällekäin ja on sen jälkeen toiminut moitteitta.

1GM10 kannen ja pakokäyrän vaihto - venemestari 1-2014

by FE-Sillanpää » Thu Jan 02, 2014 15:25 pm

Tänään ilmestyi Venemestari, jossa on tarkasti kuvattu 1GM10 kannen ja pakokäyrän vaihto. Siitäpä oivaa talviluettavaa kaikille, jotka potevat talven aikana vierotusoireita venehommista.

Jutun lopuksi onkin iloinen toteamus "lähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä ja on toiminut sen jälkeen moitteettomasti".

Top