by Panu » Wed Nov 23, 2016 23:32 pm
filia wrote:34,8 kg, tämä ei ole vastasyntyneen paino vaan Filian peräsimen paino irroitettuna ja punnittuna. Teen talvikauden aikana sisälmyksien vaihdon e-Vene menetelmällä eli ns. suuren luukun menetelmällä.
Toistaiseksi kaikki on mennyt kuin Strömsössä. Pultit aukesivat, mikään ei ollut jumissa ja puslatkin suorastaan putosivat syliin. Yläpään puslassa on "selvä" klappi ulkopuolen kehään, se heiluu silmin nähden ja sormin tuntuen vannasputkessa. Peräsimen ollessa paikallaan sitä pystyi heiluttamaan yli sentin eteen-taakse kohtuullisella voimalla. Pitänee tuumia vaihdanko samalla siis laakeriholkit. Alapäässä oli sellainen laipallinen malli.
Tervehdys
Onnea puuhasteluun. Nuo laakeriholkit kannattaa vaihtaa nyt samalla kun peräsin on kerran irti. Myöhemmin tehtynä tulee hieman turhaa voimistelua pelkkien holkkien takia. Lisäksi jos klappia on tuon kertomasi sentin verran, niin vaihtoon vain. On noita vaihdettu pienemmänkin klapin takia.
Muistathan, että FE wikistä löytyy piirustukset laakeripuslista:
http://www.fe83.org/wiki/index.php/Per%C3%A4sinlaakeri
Jos käytössäsi on kunnolliset mittavälineet, niin tarkista noiden puslien sovitteet omasta veneestäsi sekä akselista että vannasputkesta ylä- ja alapäästä. Ulkomitta saa ja pitää olla hieman nahea ahdistussovite ja sisähalkaisijassa 0.1-0.2mm välys. Toistaiseksi on kaiketi kuvien mitoilla mennyt kohtuullisen hyvin, mutta jokainen venehän on yksilö ja eroa mitoissa saattaa löytyä.
Jos haluat sen alapuslan laipallisena, niin vie vanhat koneistamoon kuvan mukana malliksi.
[quote="filia"]34,8 kg, tämä ei ole vastasyntyneen paino vaan Filian peräsimen paino irroitettuna ja punnittuna. Teen talvikauden aikana sisälmyksien vaihdon e-Vene menetelmällä eli ns. suuren luukun menetelmällä.
Toistaiseksi kaikki on mennyt kuin Strömsössä. Pultit aukesivat, mikään ei ollut jumissa ja puslatkin suorastaan putosivat syliin. Yläpään puslassa on "selvä" klappi ulkopuolen kehään, se heiluu silmin nähden ja sormin tuntuen vannasputkessa. Peräsimen ollessa paikallaan sitä pystyi heiluttamaan yli sentin eteen-taakse kohtuullisella voimalla. Pitänee tuumia vaihdanko samalla siis laakeriholkit. Alapäässä oli sellainen laipallinen malli.[/quote]
Tervehdys
Onnea puuhasteluun. Nuo laakeriholkit kannattaa vaihtaa nyt samalla kun peräsin on kerran irti. Myöhemmin tehtynä tulee hieman turhaa voimistelua pelkkien holkkien takia. Lisäksi jos klappia on tuon kertomasi sentin verran, niin vaihtoon vain. On noita vaihdettu pienemmänkin klapin takia.
Muistathan, että FE wikistä löytyy piirustukset laakeripuslista: http://www.fe83.org/wiki/index.php/Per%C3%A4sinlaakeri
Jos käytössäsi on kunnolliset mittavälineet, niin tarkista noiden puslien sovitteet omasta veneestäsi sekä akselista että vannasputkesta ylä- ja alapäästä. Ulkomitta saa ja pitää olla hieman nahea ahdistussovite ja sisähalkaisijassa 0.1-0.2mm välys. Toistaiseksi on kaiketi kuvien mitoilla mennyt kohtuullisen hyvin, mutta jokainen venehän on yksilö ja eroa mitoissa saattaa löytyä.
Jos haluat sen alapuslan laipallisena, niin vie vanhat koneistamoon kuvan mukana malliksi.