Make wrote:Jankka wrote:Tämä?

Joo sepä se. Pinna tulee pultilla akseliin kiinni pinnan päässä olevasta rst-osasta, mutta tässä tapauksessa jää niin reilu välys molemmin puolin akselia, ettei pinnaa saa kiristettyä akseliin. Kuuluuko akselin ja em. osan väliin tulla nailoniset laakerit tms.?
Tervehdys
Osaluettelo:
- Ohjauspinna 1kpl
- Peräsinakseli 1kpl
- Peräsimen kaulus kiristysruuveineen 1kpl
- Vääntiö kiristysruuveineen 1kpl
- Pinnan kiinnitysruuvi 1kpl
- Pinnan kiinnitysruuvin laakeri puslat (messinki / pronssi) 2kpl
kokoonpano-ohje:
- Akselin päähän kiinnitetään RST kaulus, joka kannattelee akselia. Kauluksessa on 2 kpl stop ruuvia, jolla kaulus kiristetään akselin päälle. Asemoi kaulus akselissa olevien vastinkuoppien mukaan.
- Akselin päähän asennetaan pronssinen hela "vääntiö", joka tukevoittaa pinnaa ja välittää ohjausvoimat akselille.
- Työnnä pinnan kiinnityspultti messinkisen / pronssisen laakeripuslan läpi
- Asetetaan pinna vääntiön päälle ja työnnetään kiinnityspultti laakeripuslineen pinnan, vääntiön ja akselin reiästä läpi (reiät pitää olla linjassa kohdikkain).
- Aseta pinnan kiinnityspulttiin vastapuolelle samanlainen laakeripusla ja kiristä pinnan vääntiön kiristysruuvi sekä pinnan kiinnitysmutteri (nyloc).
- Säädä vääntiön päällä olevasta pultista haluamasi pinnan "lepokorkeus"
Kaikki osat löytyvät kuvasta:
http://www.fe83.org/gallery/view_photo. ... d=PA240318
Osien paikka kuvassa:
- Ohjauspinna vasemmassa reunassa
- Peräsinakseli keskellä pystyssä
- Peräsimen kaulus kiristysruuveineen akselin oikealla puolen
- Vääntiö kiristysruuveineen akselin yläpuolella
- Pinnan kiinnitysruuvi pinnan päässä RST helassa kiinni
- Pinnan kiinnitysruuvin laakeri puslat (messinki / pronssi) 2kpl, pinnan kiristysruuvissa pinnan molemmilla puolin (kuvassa ylä ja ala)
Aukeniko nyt pinnan asetelma?