by asalovuo » Wed Aug 14, 2013 11:36 am
Itse olin suomenlinnan lautan kyydissä todistamassa toista saman kaltaista tilannetta (samana päivänä). Olisikohan Lauttojen kuskeilla syytä palautta mieleen hyvät merimiestavat...ja opetella myös väistämään tilanteen sitä vaatiessa. Eihän tuo laite raiteilla kulje ja aikataulutkin ovat melkoisen väljät. Tässä meidän tapauksessa Lautta oli tuo uudempi...
Meidän todistamassa tapauksessa kuskin olisi pitänyt vain pudottaa nopeutta pari solmua ja spinnuttelijat (kaksi venettä) olisivat ehtineet editse. Molemmat veneet joutuivat laskemaan spinnut tekemään jiipin, jne. ja ainakin suuremmassa venäläisveneessä oli kaamea sekamelska kun spinnu ei tahtonut tulla alas ja veneen kippari pudisteli päätään lautan ohjaajalle mielestäni täysin oikeutetusti.
Itse olin suomenlinnan lautan kyydissä todistamassa toista saman kaltaista tilannetta (samana päivänä). Olisikohan Lauttojen kuskeilla syytä palautta mieleen hyvät merimiestavat...ja opetella myös väistämään tilanteen sitä vaatiessa. Eihän tuo laite raiteilla kulje ja aikataulutkin ovat melkoisen väljät. Tässä meidän tapauksessa Lautta oli tuo uudempi...
Meidän todistamassa tapauksessa kuskin olisi pitänyt vain pudottaa nopeutta pari solmua ja spinnuttelijat (kaksi venettä) olisivat ehtineet editse. Molemmat veneet joutuivat laskemaan spinnut tekemään jiipin, jne. ja ainakin suuremmassa venäläisveneessä oli kaamea sekamelska kun spinnu ei tahtonut tulla alas ja veneen kippari pudisteli päätään lautan ohjaajalle mielestäni täysin oikeutetusti.