by Panu » Wed Dec 19, 2012 02:42 am
risto wrote:Enpä nyt lämmittimistä suoraan tiedä mitään, mutta kulutuselektroniikasta kyllä ja melko vahvana mielipiteenäni voisin sanoa, että pitkä toimitusketju luo enemmän arvoa kassakoneen kohdalla tuotteen hintaan kuin alkuperäinen valmistaja.
Tervehdys
Olet aivan oikeassa. Uskaltaisin jopa väittää, että toimitusketju syö meidän jokaisen pöydästä leijonanosan riippumatta tuotteesta tai sen alkuperästä.

Se on
KAUPPA kun kannattaa.
risto wrote:Mitä taas sitten tulee ylipäätään tuotteen hintaan ja brändiin, kuvio menee melkoisen paljon hankalammaksi. Deal extremestä saa kaikkea jännää pikkurahalla, mutta onko ne sitten oikeasti laadukkaita ja miten millekin saa huoltoa / tukea.
Hyvä brändäys on sellainen, missä asiakkaat eivät oikeasti ymmärrä tuotteesta / sen teknologiasta yhtään mitään. Olen sen niin usein nähnyt, että lupausten takana ei ole muuta kuin tunteeseen vetoavaa hypeä ja aivopestyjen myyjien ulkoa opettelemat ja hokemat markkinatermit

. Nämä ovat hienosti hoidettuja bisneksiä, joissa yleensä tiukassa kilpailutilanteessa ei hinnalle tunnu löytyvän pohjaa / ala-rajaa.
Ongelma vain on, ettei meidän kenenkään ammattitaito riitä evaluoimaan kaikkien tuotteiden hyviä ja huonoja puollia. Joillain aloilla voimme olla asiantuntijoita, muttemme mitenkään kaikilla. Usein on vielä niin, että omasta ammattitaidostakaan ei ole muuta näyttöä, kuin paksu vaahto omassa suupielessä

.
[quote="risto"]Enpä nyt lämmittimistä suoraan tiedä mitään, mutta kulutuselektroniikasta kyllä ja melko vahvana mielipiteenäni voisin sanoa, että pitkä toimitusketju luo enemmän arvoa kassakoneen kohdalla tuotteen hintaan kuin alkuperäinen valmistaja.[/quote]
Tervehdys
Olet aivan oikeassa. Uskaltaisin jopa väittää, että toimitusketju syö meidän jokaisen pöydästä leijonanosan riippumatta tuotteesta tai sen alkuperästä. :madlaugh: Se on [b]KAUPPA [/b]kun kannattaa.
[quote="risto"]Mitä taas sitten tulee ylipäätään tuotteen hintaan ja brändiin, kuvio menee melkoisen paljon hankalammaksi. Deal extremestä saa kaikkea jännää pikkurahalla, mutta onko ne sitten oikeasti laadukkaita ja miten millekin saa huoltoa / tukea.[/quote]
Hyvä brändäys on sellainen, missä asiakkaat eivät oikeasti ymmärrä tuotteesta / sen teknologiasta yhtään mitään. Olen sen niin usein nähnyt, että lupausten takana ei ole muuta kuin tunteeseen vetoavaa hypeä ja aivopestyjen myyjien ulkoa opettelemat ja hokemat markkinatermit :^o . Nämä ovat hienosti hoidettuja bisneksiä, joissa yleensä tiukassa kilpailutilanteessa ei hinnalle tunnu löytyvän pohjaa / ala-rajaa. :goodnight:
Ongelma vain on, ettei meidän kenenkään ammattitaito riitä evaluoimaan kaikkien tuotteiden hyviä ja huonoja puollia. Joillain aloilla voimme olla asiantuntijoita, muttemme mitenkään kaikilla. Usein on vielä niin, että omasta ammattitaidostakaan ei ole muuta näyttöä, kuin paksu vaahto omassa suupielessä #-o .