Vanttien vaihto?

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Vanttien vaihto?

by harald » Mon Jan 27, 2003 15:22 pm

Koko rikistä en osaa sanoa mutta vaijerifalli oli noin 10-15% kalliimpi kuin 32-lyötynä spectra-
köysi. Tuo siis rikiverstaallaa teetetty pleissaus, koussi jne vaijerfalli. Jos osaa pleissata vaijeria
köyteen ja omistaa taluritpihtejä niin vaijerifallin tekee varmaan halvemmalla kuin spectrafallin.

Toisaalta köysifalli on helpompi korvata tai korjata matkan varrella ja on keveämpi.

Olisikohan se fokkafalli 4mm vaijeria? Tai 5? En muista enää, veikkaan että 4mm.

by Kari » Mon Jan 27, 2003 07:23 am

Onko siitä jotakin arviota jos vaihtaa koko juoksevan rikin? Köysistön osaan kyllä laskea kun itse köyttä myy, mutta vaijerit? Mitä paksuusluokkaa ne ovat?

-kari-

Vanttien vaihto?

by harald » Wed Dec 11, 2002 23:34 pm

Tuossa on ollut jossain puhetta että vantit pitäisi varmuuden vuoksi vaihtaa
10v välein tjms. Moniko on tätä oikeasti tehnyt?

Ja onko kellään vaijereita mennyt poikki? Mikä (ylä/ala) vaijeri ja mistä syystä?

Tapasin yhden FE-n piritassa jossa oli jatkospala saalinkien yläpuolella mutta tarina
ei kertonut miten se masto oli mennyt poikki...

Itsellämme taitaa olla alkuperäiset ja ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna ovat
molemmat päät kondiksessa. Juttu taitaa olla vain sellainen että sitä ei aina
välttämättä huomaa jos ne ovat menossa...

Top