Koivusaaren kohtalo

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Koivusaaren kohtalo

by Petri » Fri Aug 15, 2014 19:20 pm

Joakim wrote:Tuolla Länsiväylän jutussa mainittiin, että 500-600 vaikeammin siirrettävälle jäisi paikat Suomenojaan. Sisältääköhän kaikki, joita ei voi kuskata trailerilla?
Kai tuon olisi voinut silloin sanoa niin, itse mielsin että kyse voisi olla niistä isoista veneistä jotka ovat rannan vieressä ja ne joudutaan aina nostamaan paikoilleen isolla pekkaniskalla. Mutta ei niitä kyllä ihan viittäsataa ole, eli sikäli kyllä tosiaan voi olla toivoa että purjevenetelakointi jää ja moottoriveneet siirtyvät muualle.

by FIN11253 » Fri Aug 15, 2014 16:44 pm

Joakim wrote:Tuolla Länsiväylän jutussa mainittiin, että 500-600 vaikeammin siirrettävälle jäisi paikat Suomenojaan. Sisältääköhän kaikki, joita ei voi kuskata trailerilla?
Toivotaan, että tuo kiintiö sisältäisi kaikki ei-traileroitavat purjeveneet. Nopeasti katsoen lista kahdesta seurasta, joiden jäsen olen: EPS:llä noin 60 purjevenettä talvehtii Suomenojalla, Meritiellä luokkaa 130. Noiden lisäksi on myös moottoriveneitä, joita on vaikeampi siirtää. Muita seuroja, joiden veneitä Suomenojalla talvehtii taitaa olla ainakin EMK ja Keillaniemen venekerho. Näiden lisäksi seuroihin kuuluvia ja kuulumattomia purjeveneitä on kaupungin paikoilla.

Jyrki/Noordzee

by Joakim » Fri Aug 15, 2014 16:13 pm

Tuolla Länsiväylän jutussa mainittiin, että 500-600 vaikeammin siirrettävälle jäisi paikat Suomenojaan. Sisältääköhän kaikki, joita ei voi kuskata trailerilla?

by FIN11253 » Fri Aug 15, 2014 14:19 pm

Petri wrote:Länsiväylässähän oli toissapäivänä Espoon suunnitelmista http://www.lansivayla.fi/artikkeli/2311 ... mmassuolle ja lowin twitterissä tuosta onkin jo keskusteltu.

Aloin sitten huvikseni laskeskelemaan (kundin päiväunet on hyvää aikaa puuhastella kaikkea turhaa :D) että kun tuo mainittu 1500 venettä sitten siirtyy (yeah right) Ämmässuolle niin karkeasti voisi arvioida että kun ajoaika suuntaansa Ämmässuolle on n. 30 minuuttia kuorkilta (ei taida kyllä satasta ajaa...Finnoontietä pitkin vanhalle turuntielle, silloin kyllä 30 minsaakaan ei enää riitä kunnolla), siihen päälle se 30 minuuttia kyytiin nostoa ja pukille laskua niin yhden veneen nostorumba siihen että nostoauto on takaisin Sojalla ottamassa uutta kyytiin kestää 1,5h. Kai kuskeillakin jotkut työajat ovat, ajopiirturit kai estävät yli 12h päivien ajamisen?

Eli 2250h veneen kuskailuita, jaetaan viidelle autolle, 450h/auto ja sitten rytmitetään 12h työpäiviksi=37,5. Ja tuskin saavat kuskit painaa 12 tuntisia päiviä kuukauden putkeen eli mutuheitolla päästäänkö sitten vaikkapa 50-60 päivään. Eli nyt jos elokuun puolivälissä aletaan siirtelemään veneitä pois niin ennen marraskuuta on kaikki veneet ämmässuolla.

Ja sitten se hinta, jos nyt Suomenojalla kuski pääsee siihen neljään nostoon tuntia kohti (no, Parppei ehkä, nöösipojat jäävät kahteen tai kolmeen) niin voisi olettaa että kuski toivoisi tunnista saavansa sen 200-300¤. Mutta kun tuohon siirtoon menee vähintään se 1,5h niin tervetuloa vain 600 euron vuotuiset nosto/lasku-kulut :D
Osimoilleen noin. Huomioidaan vielä, että suurinosa veneistä lasketaan / nostetaan viikonloppuisin ja arki-iltaisin, kaikilla ei ole mahdollista järjestää vapaata tai ottaa rokulia keskellä viikkoa.

Pari vuotta sitten kysyin luottokuski Karttuselta (Karttunen ja Pepe Lindholm ovat ainoat, joille uskallan antaa veneeni nostot ja kuljetukset), jos olisin vienyt veneen Suomenojalta työnantajan halliin Vuosaaren satamaan. Pahimman sesongin ulkopuolella oli 300 EUR. Voisi kuvitella, että nosto-kuljetus-pukille on minimissään tuon verran, todennäköisesti enemmän.

Jos tuo suunnitelma toteutuu niin alan pitämään venettä omalla pihalla talvet. Matka olisi suurinpiirtein sama. Arveluttaa vaan, mitä veneen runko tykkää siitä kun sitä kaksi kertaa vuodessa retuutetaan maanteitä pitkin.

Kaikkiaan täysin järjetön tuo suunnitelma. Eikö Suomenojalla talvehdi kenenkään tarpeeksi isokenkäisen ja vaikutusvaltaisen venettä, jotta saisi hieman vipuvartta järkipuheelle?

Jyrki/Noordzee

by Petri » Fri Aug 15, 2014 13:27 pm

Länsiväylässähän oli toissapäivänä Espoon suunnitelmista http://www.lansivayla.fi/artikkeli/2311 ... mmassuolle ja lowin twitterissä tuosta onkin jo keskusteltu.

Aloin sitten huvikseni laskeskelemaan (kundin päiväunet on hyvää aikaa puuhastella kaikkea turhaa :D) että kun tuo mainittu 1500 venettä sitten siirtyy (yeah right) Ämmässuolle niin karkeasti voisi arvioida että kun ajoaika suuntaansa Ämmässuolle on n. 30 minuuttia kuorkilta (ei taida kyllä satasta ajaa...Finnoontietä pitkin vanhalle turuntielle, silloin kyllä 30 minsaakaan ei enää riitä kunnolla), siihen päälle se 30 minuuttia kyytiin nostoa ja pukille laskua niin yhden veneen nostorumba siihen että nostoauto on takaisin Sojalla ottamassa uutta kyytiin kestää 1,5h. Kai kuskeillakin jotkut työajat ovat, ajopiirturit kai estävät yli 12h päivien ajamisen?

Eli 2250h veneen kuskailuita, jaetaan viidelle autolle, 450h/auto ja sitten rytmitetään 12h työpäiviksi=37,5. Ja tuskin saavat kuskit painaa 12 tuntisia päiviä kuukauden putkeen eli mutuheitolla päästäänkö sitten vaikkapa 50-60 päivään. Eli nyt jos elokuun puolivälissä aletaan siirtelemään veneitä pois niin ennen marraskuuta on kaikki veneet ämmässuolla.

Ja sitten se hinta, jos nyt Suomenojalla kuski pääsee siihen neljään nostoon tuntia kohti (no, Parppei ehkä, nöösipojat jäävät kahteen tai kolmeen) niin voisi olettaa että kuski toivoisi tunnista saavansa sen 200-300¤. Mutta kun tuohon siirtoon menee vähintään se 1,5h niin tervetuloa vain 600 euron vuotuiset nosto/lasku-kulut :D

by Petri » Fri Mar 21, 2014 14:19 pm

Voiko tuon kuvan perusteella sanoa että NJK:n satamaa pienennetään, tuon kuvan perusteella venepaikkojahan on joku muutama kymmentä ts. efektiivisesti ehkä kolmannes/neljännes nykyisestä. Ja tendenssi lienisi voimakas sille että nuokin paikat saataisiin kytkettyä alueelle muuttaville...Eikö muuten NJK:n talvitelakoinnin pitänyt säilyä Koivusaaressa, ei kyllä tuon kuvan perusteella ellei noitten taloyhtiöitten sisäpihoja käytetä siihen :D

Hernesaari sitten taas aikaansaa sellaisen kilpailupurjehduksellisen säätämisen että samalla alueella toimii (tai no, miten kauan sitten toimiikaan) kaksi MRC:tä jotka käytännössä käyttäisivät samaa runsaasti liikennöity vesialuetta.

by FE-Sillanpää » Fri Mar 21, 2014 11:38 am

Olli wrote:Taas pientä päivitystä Koivusaaren suunnitelmista:
" kannattavuutta on parannettu lisäämällä rakentamisen määrää ja karsimalla kalliita kansi- ja rantarakenteita. "

Eli länsiväylää ei kateta niin paljoa, rannat jätetään luiskoiksi joilla ei tee mitään ja pursiseuraa pienennetään (alle pursiseuran satamakoon kriittisen massan, kenties?) ja koko alueesta tulee tiiviimpi. Hyvää ja halpaahan ei saa samalla kertaa, joten tehdäänkö tässä nyt sitten se halpa?

Mitenkäs tuo Hernesaaren kärki houkuttelee? Tuulisempaa paikkaahan ei taida Helsingissä ollakaan?

by Olli » Thu Mar 20, 2014 22:40 pm

Taas pientä päivitystä Koivusaaren suunnitelmista: http://www.hel.fi/wps/portal/Helsinki/A ... rrent=true
Uudessa ehdotuksessa on Länsiväylän ja Koivusaaren länsiosan satama-altaan väliin lisätty uusi työpaikkarakentamisen korttelialue. Ratkaisu pienentää pursiseura NJK:n satamaa. NJK:n kanssa on neuvoteltu pursiseuran sataman siirtämisestä suunnitteilla olevaan venesatamaan Hernesaaren kärkeen. Satamien rakentamisaikatauluja suunnitellaan niin, että pursiseuran toiminta voisi jatkua keskeytyksettä.
...Tervetuloa sitten vain sinne meidän satamaa vastapäätä...

by Olli » Sat Oct 27, 2012 17:47 pm

Kun tämä nyt on kääntynyt vaaliketjuksi, niin Porvoossa on ex-FEneilijä ehdolla valtuustoon, numerolla 80.

by risto » Sat Oct 27, 2012 13:57 pm

harald wrote:
Olli wrote:
vvoltti wrote:Käsittääkseni hän suorastaan harrastaa höyrylaivoja ja ihan oikeita sellaisia, joita on joutunut talvisin telakoimaan...
Pääsääntöisesti henkilö joka uhraa vapaa-aikaansa ja rahaansa johonkin täysin vanhanaikaiseen tekniikkaan, kuten höyryllä tai tuulivoimalla kulkeviin aluksiin, ei voi olla läpeensä paha...
Ja jos on vielä insinööri niin?
Jos nyt ympäristöinsinööri lasketaan... :) Vanha tuttu siis ehdolla ja ihan täyspäinen, puoluekannasta huolimatta.

Tuo noiden höyrylaiva on kyllä aika vinkeä peli ja se oli Helsingissäkin pari kautta, nyt taas takaisin omassa elementissään juomavedessä Saimaalla.

by harald » Fri Oct 26, 2012 22:03 pm

Olli wrote:
vvoltti wrote:Käsittääkseni hän suorastaan harrastaa höyrylaivoja ja ihan oikeita sellaisia, joita on joutunut talvisin telakoimaan...
Pääsääntöisesti henkilö joka uhraa vapaa-aikaansa ja rahaansa johonkin täysin vanhanaikaiseen tekniikkaan, kuten höyryllä tai tuulivoimalla kulkeviin aluksiin, ei voi olla läpeensä paha...
Ja jos on vielä insinööri niin?

Prkl että tämäkin on niin vaikeaa, parasta olisi tietenkin asettua itse ehdolle niin tietäisi mitä ehdokasta edustaa. Mutta kun on niin paljon muuta tekemistä.

Ilman ehdokasta edelleen täälläkin, pitäisi varmaan aktivoitua aikaisemmin politiikassa kuin vaalien aaton aattona. :oops:

by Olli » Fri Oct 26, 2012 19:47 pm

vvoltti wrote:Käsittääkseni hän suorastaan harrastaa höyrylaivoja ja ihan oikeita sellaisia, joita on joutunut talvisin telakoimaan...
Pääsääntöisesti henkilö joka uhraa vapaa-aikaansa ja rahaansa johonkin täysin vanhanaikaiseen tekniikkaan, kuten höyryllä tai tuulivoimalla kulkeviin aluksiin, ei voi olla läpeensä paha...

by vvoltti » Fri Oct 26, 2012 16:50 pm

Olli wrote: Ei taida olla purjehtija, mutta onko tämä riittävän lähellä:
ehdokas itse wrote:Pidän höyrylaivoista
:?:
Käsittääkseni hän suorastaan harrastaa höyrylaivoja ja ihan oikeita sellaisia, joita on joutunut talvisin telakoimaan...

Tämä ja asian ytimen nopea ymmärtäminen liittynevät toisiinsa, joten kai se riittävän lähellä sitten olis...

V.

by Petri » Fri Oct 26, 2012 16:45 pm

Äkkiseltään stalkattuna Espoo 435 on myös meripartiolainen, vihreys koettakoon eduksi tai haitaksi oman maun mukaan :)

by Olli » Fri Oct 26, 2012 16:08 pm

vvoltti wrote:Löytyi. Jos joku ei vielä hosuäänestänyt, niin stadin vihreä ehdokas nro 998.
Täytyypä tutustua ehdokkaan teemoihin tarkemmin. Ei taida olla purjehtija, mutta onko tämä riittävän lähellä:
ehdokas itse wrote:Pidän höyrylaivoista
:?:

Eräästä NJK:lla vaikuttavasta meripartiolippukunnasta näyttäisi olevan sininen ehdokas 169, mutta heppu ei ole viikossa vastannut sähköpostiin, joten ääneni ei taida ainakaan sinne mennä...

Top