by harald » Tue Aug 17, 2021 11:26 am
Olisi pitänyt olla onnellinen sen alkuperäisen säädön kanssa. No en ollut, kun vendan tekeminen on välillä niin epävarmaa. Tyypillisin oire on että venda menee liian hitaasti, eikä laske oikealle kurssille vaan jää piin jälkeen roikkumaan noin 15-20 asteen apparenttituuleen.
Kokeilin sitten vaihtaa asetuksista alustyyppiä Sail -> hitaasti kääntyväksi purjehdusalukseksi (tämä nollaa mm. näytön asetukset siltä osin että mitkä instrumentit olet valinnut näytettäväksi) sekä korotin tuon hard over timen 22 sekuntiin. Siitä tuli dominoivampi, ja otti tarkemmin heti kiinni mutta samalla siitä tuli vähän liian hermostunut. Laskin hard over timen johonkin 13 sekuntiin ja nyt se on melko hyvä.
Kryssin 11 m/s tuulessa ja tässä tapahtui vähän sitä samaa mitä vendojen jälkeen, sekaisin olevien aaltojen jälkeen se jäi ajamaan 10-15 asteen apparenttikulmaa eikä oikein halunnut korjata tätä. Pilotti oli AWA-moodissa. Piti näpäyttää +10 ja sitten odotella hetken. Arvaan että tämä on jotenkin yhteydessä siihen että AWA-kulma voi olla ihan ok jos ollaan vauhdissa, mutta kun vauhti stoppaa se ei osaa kiihdyttää jolloin oikea AWA olisi joku 35-40 asteen luokkaan hetkeksi. Joo, aallokko oli todella sekaisin, löysinpä ainakin paikan missä tuo ei toiminut oikein hyvin. Olisi ehkä toiminut paremmin auto-moodissa, olisi pitänyt kokeilla sitä enemmän.
Cruising on normaali moodi minulla. Joskus koneajossa jos on vähän aaltoa niin Leisure.
Millaisilla säädöillä ajatte EV-100 piloteilla?
Mitenköhän tuohon voisi saada sen kulma-anturin asennettua, ja olisiko niin paljon apua kuin mitä netissä sanotaan?
Tuossa vähän ideaa kelistä (video);
https://photos.app.goo.gl/ybJK1TguFbnL72uL7
Olisi pitänyt olla onnellinen sen alkuperäisen säädön kanssa. No en ollut, kun vendan tekeminen on välillä niin epävarmaa. Tyypillisin oire on että venda menee liian hitaasti, eikä laske oikealle kurssille vaan jää piin jälkeen roikkumaan noin 15-20 asteen apparenttituuleen.
Kokeilin sitten vaihtaa asetuksista alustyyppiä Sail -> hitaasti kääntyväksi purjehdusalukseksi (tämä nollaa mm. näytön asetukset siltä osin että mitkä instrumentit olet valinnut näytettäväksi) sekä korotin tuon hard over timen 22 sekuntiin. Siitä tuli dominoivampi, ja otti tarkemmin heti kiinni mutta samalla siitä tuli vähän liian hermostunut. Laskin hard over timen johonkin 13 sekuntiin ja nyt se on melko hyvä.
Kryssin 11 m/s tuulessa ja tässä tapahtui vähän sitä samaa mitä vendojen jälkeen, sekaisin olevien aaltojen jälkeen se jäi ajamaan 10-15 asteen apparenttikulmaa eikä oikein halunnut korjata tätä. Pilotti oli AWA-moodissa. Piti näpäyttää +10 ja sitten odotella hetken. Arvaan että tämä on jotenkin yhteydessä siihen että AWA-kulma voi olla ihan ok jos ollaan vauhdissa, mutta kun vauhti stoppaa se ei osaa kiihdyttää jolloin oikea AWA olisi joku 35-40 asteen luokkaan hetkeksi. Joo, aallokko oli todella sekaisin, löysinpä ainakin paikan missä tuo ei toiminut oikein hyvin. Olisi ehkä toiminut paremmin auto-moodissa, olisi pitänyt kokeilla sitä enemmän.
Cruising on normaali moodi minulla. Joskus koneajossa jos on vähän aaltoa niin Leisure.
Millaisilla säädöillä ajatte EV-100 piloteilla?
Mitenköhän tuohon voisi saada sen kulma-anturin asennettua, ja olisiko niin paljon apua kuin mitä netissä sanotaan?
Tuossa vähän ideaa kelistä (video);
https://photos.app.goo.gl/ybJK1TguFbnL72uL7