by FE-Sillanpää » Tue May 22, 2012 14:04 pm
Akuuttiudesta:
Purjehdittiin Päijänne läpi paljon pahemmin ja monesta kohtaa revenneellä Microlla. Oli toki kevyt keli ja reipas mieli. Tilanne paheni onneksi vasta kun vedettiin venettä rantaan. Edessä oli niin perusteellisen korjauksen tarve että ei itse siihen ryhdytty. Mutta Haraldin kuvathan näyttävät että voisi sitä itsekin.
Kuorma-autokyydistä:
Hyvä että tästä varoitellaan. Harkittiin jo viime kesänä Saimaan reissulla, että olisiko toinen suunta menty kuorma-autokyydillä. Jos se on noin vaarallista rungolle, hyvä ettei menty. Perusteluna tuolloin oli, että se päivä, jona laskettaisi mastot, nostettaisiin vene, kuljetettaisiin ja taas laitettaisiin purjehduskuntoon, oli työläämpi kuin kanavapurjehdus.
harald wrote: On tullut nähtyä muutama vene joka on liikkunut kuorkkiksen lavalla ja niissä on jokaisessa jotain sanomista. Parista esimerkistä niin toisesta gelkkarissa hämähäkinseittejä tassujen kohdalla ja toisessa sandwich pehmennyt siitä kohtaa mihin kehto loppuu. Eli ei se pelkkä kehtokaan riitä.
Samaa kertoi moottorivenevalmistaja, että jo sellaiset alta 500 kiloiset perämoottoriveneet rikotaan usein trailereilla hämähäkinseittisiksi trailerien rullilla. Pitäisi aina laittaa pitkä tuki pohjaan ajon ajaksi eikä jättää rullien päälle. Mutta eipä tullut mieleen että sama koskee myös köliveneitä. Tottahan se koskee, kun kölissä on painosta vain pienempi osa.
Akuuttiudesta:
Purjehdittiin Päijänne läpi paljon pahemmin ja monesta kohtaa revenneellä Microlla. Oli toki kevyt keli ja reipas mieli. Tilanne paheni onneksi vasta kun vedettiin venettä rantaan. Edessä oli niin perusteellisen korjauksen tarve että ei itse siihen ryhdytty. Mutta Haraldin kuvathan näyttävät että voisi sitä itsekin.
Kuorma-autokyydistä:
Hyvä että tästä varoitellaan. Harkittiin jo viime kesänä Saimaan reissulla, että olisiko toinen suunta menty kuorma-autokyydillä. Jos se on noin vaarallista rungolle, hyvä ettei menty. Perusteluna tuolloin oli, että se päivä, jona laskettaisi mastot, nostettaisiin vene, kuljetettaisiin ja taas laitettaisiin purjehduskuntoon, oli työläämpi kuin kanavapurjehdus.
[quote="harald"] On tullut nähtyä muutama vene joka on liikkunut kuorkkiksen lavalla ja niissä on jokaisessa jotain sanomista. Parista esimerkistä niin toisesta gelkkarissa hämähäkinseittejä tassujen kohdalla ja toisessa sandwich pehmennyt siitä kohtaa mihin kehto loppuu. Eli ei se pelkkä kehtokaan riitä.[/quote]
Samaa kertoi moottorivenevalmistaja, että jo sellaiset alta 500 kiloiset perämoottoriveneet rikotaan usein trailereilla hämähäkinseittisiksi trailerien rullilla. Pitäisi aina laittaa pitkä tuki pohjaan ajon ajaksi eikä jättää rullien päälle. Mutta eipä tullut mieleen että sama koskee myös köliveneitä. Tottahan se koskee, kun kölissä on painosta vain pienempi osa.