Kumi vetolaitteeseen

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Kumi vetolaitteeseen

by Joakim » Mon May 07, 2012 12:00 pm

Erkka wrote:Useimmissa vakuutusfirmoissa teknisen vian takia sankkiin menevää venettä ei korvata, vaikka vahinko aika raju ja totaalinen onkin.
Vakuutuksen kannalta ainoa ongelma onkin, jos vene uppoaa karilleajossa tai kolarissa ja sitten havaitaan, että uppoaminen johtui ko. kumin hajoamisesta. Silloin voi joku alkaa kyselemään vaihdon perään. Jos kumi hajoaa satamassa tai normaalissa käytössä, ei mikään perinteisesti suomessa myyty vakuutus korvaa.

by Erkka » Mon May 07, 2012 08:25 am

Ja vakuutusfirmat ei vaadi kumin suhteen mitään vaihto- tai muita pakotuksia. Kauluksen pitää olla ehjä ja pitää vesi ulkopuolella. Useimmissa vakuutusfirmoissa teknisen vian takia sankkiin menevää venettä ei korvata, vaikka vahinko aika raju ja totaalinen onkin.

by FE-Sillanpää » Sat May 05, 2012 16:26 pm

Yanmar SD-20 kumeja ei vaihdeta ikinä. Siinä on tuplakumit ja uusissa malleissa vielä hälytinkin.

Muissa merkeissä on vaihtovälejä, mutta vain yksi kumi, kuulemma.[/img]

Kumi vetolaitteeseen

by kristiina » Sat May 05, 2012 11:15 am

Nyt puhun siitä vetolaitteen kumista (estää veden pääsyn sopimattomiin paikkoihin), joka jonkun mukaan pitäis vaihtaa 7 vuoden välein!!!
Onko joku kuullut ,että toi kumi olis jollain alkanut vuotamaan?
Mä en edes tiedä koska toi mun kumi on vaihdettu?
Miten vakuutus firmat suhtautuu asiaan (täytyy varmaan poistaa tää viesti kohta)

Top