Kyllä tuo välihionta mainitaan ihan Hempelin ohjeissakin. Hempelin ohjeissa taisi olla niin, että eka myrkkykerros pitää vetää nahkeaan primer-pintaan
mutta jos primeri pääsee kuivumaan pitää pinta hioa ja pestä saippualla.
Kun hiontaveteen sekoitetaan fairya tulee tuo pesu ja hionta suoritettua samaan aikaan.
Arvaan että syy tähän on että kun kaksikomponenttimaali, jota epoksi on, kuivuu, nousee pintaan kovettumisjätteitä jotka estävät seuraavan kerroksen kiinnittymisen tai ainakin heikentää sitä. Jos pinta pestään ja hiotaan pysyy kyllä maali siinä.
Me olemme maalanneet veneen jo kahdesti em. menetelmällä eikä koskaan ole ollut ongelmaa hard racingin pysyvyyden kanssa.
edit:
http://www.hempel.fi/internet/inefi_dat ... -ai_FI.pdf
Ylimaalausajan ylittyessä, on pinnan karhentaminen hiomalla pakollinen, tarttuvuuden
varmistamiseksi HEMPEL'S LIGHT PRIMER 45551 kerrosten välissä.
Ensimmäinen antifouling-maali kerros tulisi levittää kun viimeinen HEMPEL'S LIGHT PRIMER
45551 kerros on nihkeä mutta ei märkä.
Mikäli antifouling-maali levitetään myöhemmin kuin taulukoissa on ilmoitettu, on uusi kerros
HEMPEL'S LIGHT PRIMER 45551:tä levitettävä ennen ensimmäisen antifouling-maalin
kerroksen maalaamista, tarttuvuuden varmistamiseksi.
Meillä on kyllä jätetty tuo varmuuden-maksimointi-ohut-kerros-kallista-primeria välistä pois.
Pinnan hionnassa on P180 varmaan melko sopiva paperi. Märkähionta ja fairya vedessä. Iso pesusieni on hyvä apuväline millä levittää vettä pintaan sekä pyyhkii paperin välillä puhtaammaksi.
Kyllä tuo välihionta mainitaan ihan Hempelin ohjeissakin. Hempelin ohjeissa taisi olla niin, että eka myrkkykerros pitää vetää nahkeaan primer-pintaan [b]mutta[/b] jos primeri pääsee kuivumaan pitää pinta hioa ja pestä saippualla.
Kun hiontaveteen sekoitetaan fairya tulee tuo pesu ja hionta suoritettua samaan aikaan.
Arvaan että syy tähän on että kun kaksikomponenttimaali, jota epoksi on, kuivuu, nousee pintaan kovettumisjätteitä jotka estävät seuraavan kerroksen kiinnittymisen tai ainakin heikentää sitä. Jos pinta pestään ja hiotaan pysyy kyllä maali siinä.
Me olemme maalanneet veneen jo kahdesti em. menetelmällä eikä koskaan ole ollut ongelmaa hard racingin pysyvyyden kanssa.
edit: http://www.hempel.fi/internet/inefi_datasheet.nsf/vALLBYDOCID2/486D045623A60B9BC1256C8D0048B7E8/$file/PDS_45551-ai_FI.pdf
[quote]
Ylimaalausajan ylittyessä, on pinnan karhentaminen hiomalla pakollinen, tarttuvuuden
varmistamiseksi HEMPEL'S LIGHT PRIMER 45551 kerrosten välissä.
Ensimmäinen antifouling-maali kerros tulisi levittää kun viimeinen HEMPEL'S LIGHT PRIMER
45551 kerros on nihkeä mutta ei märkä.
Mikäli antifouling-maali levitetään myöhemmin kuin taulukoissa on ilmoitettu, on uusi kerros
HEMPEL'S LIGHT PRIMER 45551:tä levitettävä ennen ensimmäisen antifouling-maalin
kerroksen maalaamista, tarttuvuuden varmistamiseksi.
[/quote]
Meillä on kyllä jätetty tuo varmuuden-maksimointi-ohut-kerros-kallista-primeria välistä pois.
Pinnan hionnassa on P180 varmaan melko sopiva paperi. Märkähionta ja fairya vedessä. Iso pesusieni on hyvä apuväline millä levittää vettä pintaan sekä pyyhkii paperin välillä puhtaammaksi.