FEnepalo?

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: FEnepalo?

by asalovuo » Tue Oct 05, 2010 09:28 am

Artsi wrote:Eiköhän tuo ole FE-83, ainakin samanlaisilla ikkunoilla on FEne myytävänä Nettiveneessä
http://www.nettivene.com/purjevene/finn-express/305583
Tuo myynnissä oleva vene on Old Fart ja sen ikkunoissa on teipit ei alulistat ja konekin on tietääkseni Volvo...niin ja OF oli laiturissa ainakin toissa päivänä (Helsingin Marjaniemessä).

by KaleviHarkonen » Tue Oct 05, 2010 08:18 am

Onkohan heillä salongin pöytä pysyvästi alhaalla, laipioon kiinnitetyt telineet näyttäisi estävän sen ylös nostamisen.

by Artsi » Mon Oct 04, 2010 22:48 pm

Ja nimessä aimo annos huumoria!

by Olli » Mon Oct 04, 2010 22:34 pm

OT: innovatiivinen keulapurjepussi tuossa myytävässä veneessä...

by Artsi » Mon Oct 04, 2010 22:28 pm

Eiköhän tuo ole FE-83, ainakin samanlaisilla ikkunoilla on FEne myytävänä Nettiveneessä
http://www.nettivene.com/purjevene/finn-express/305583

by Guest » Mon Oct 04, 2010 14:04 pm

[quote=
Mikä voisi aiheuttaa sähköpalon, olettaen että kytkennät on tehty oikein eikä sulakkeita ole korvattu rautanauloilla.[/quote]

Usein startin ja akun välissä ei ole kuin päävirtakytkin ja läpivientikohdissa kaapelia ei ole suojattu mitenkään.

by KaleviHarkonen » Mon Oct 04, 2010 11:16 am

Minä kyllä veikkaisin kevyesti modifioitua FE:tä: ruffikatto, ST-fokan levanki ja keulaluukku näyttävät kovin tutuilta, samoin kuin sitlooran muotoilu kokonaisuudessaan.

31-jalkainen tuo tuskin on ja eikös Finn Flyerissä ole tuplaikkunat?

Mikä voisi aiheuttaa sähköpalon, olettaen että kytkennät on tehty oikein eikä sulakkeita ole korvattu rautanauloilla.

by harald » Mon Oct 04, 2010 10:51 am

Noita mittarikaukaloita saa kotkasta jostain venekorjausliikkeestä.

Ja minulla taitaa olla puusilmä kun en näe puuseinää.

Peräkannen korkeus varmaan hämää kun siinä on tiikkiä myös. Kyllä se näyttää eri tasossa olevan.

by Panu » Mon Oct 04, 2010 10:42 am

olli wrote:Laajakulma hämää, mutta sitlooda on ihan samanlainen. Ikkuna, takastaagin kiinnitys ja moni muu osa kuitenkin erilainen....
harald wrote:Kyllähän tuo kovasti FEneeltä näyttää, mutta kuten sanoit niin ikkunoissa on nyt ainakin jotain häikkää. Kaiteetkin alumiinia.
...Kunniamainita kipparille joka ripeällä toiminnallaan varmaan pelasti perheensä.
Tervehdys

Kovasti tutun näköinen, muttei sitten kuitenkaan aivan oikean näköinen. Muutamat seikat "pistävät silmään" -> veikkaampa, ettei kyse kuitenkaan ole FE:stä, vaan jostain muusta Stillin veneestä esim Finn Flyer 31, Seawind 32..? Selvästi kuitenkin Sillin käsialaa. Ei kaiketi kukaan muu venesuunnittelija ole viljellyt tuon muotoista kajuutan ylärakennetta? Eihän..?

Olli jo luettelikin kohtia, jotka eivät oikein täsmää. Seuraavassa hieman lisää: Sisäänkäynnissä oikealla puolella on selkeästi puuseinä (Feneessä avoin), mittaripaneli luukun tallin päällä näyttäisi olevan osa tallia, pinna on käppyrä (eikä suora), istuinlaatikon "takaseinä" näyttäisi olevan samassa tasossa istuinpintojen kanssa, kajuutan katon kahvat metallista jne...

by harald » Mon Oct 04, 2010 09:28 am

Kyllähän tuo kovasti FEneeltä näyttää, mutta kuten sanoit niin ikkunoissa on nyt ainakin jotain häikkää. Kaiteetkin alumiinia.

Konehuoneessa lymyilee kyllä 1GM;
Image
Kuvasta päätelleen sähköpalo.

Kunniamainita kipparille joka ripeällä toiminnallaan varmaan pelasti perheensä.

FEnepalo?

by Olli » Sun Oct 03, 2010 23:38 pm

Melko kuumat paikat ollut avomerellä, kun konehuoneessa palaa:

http://www.merivartiosto.fi/rvl/lsmv/ho ... endocument

Onko kyseessä FE?

Image

Laajakulma hämää, mutta sitlooda on ihan samanlainen. Ikkuna, takastaagin kiinnitys ja moni muu osa kuitenkin erilainen...

Hyvä että saivat sammumaan, tuo on ehkä yksi niitä pahimpia tilanteita merellä, varsinkin tähän aikaan vuodesta, kun vesi on kylmää ja liikennettä vähän.

Top