by Veko » Fri Oct 15, 2004 09:42 am
Marlene saatiin kuntoon (ainakin toistaiseksi) näin:
Ensin revin irti edellisen omistajan(?) jäljiltä sisäpuolelta sikaa tai muuta mömmöä minkä sain (oli siis vuotanut joskus aikaisemminkin). Porasin kannakkeen yläpuoliseen laminaattiin puolen tusinaa pientä, ison lääkeruiskun kokoista reikää. Avarsin kannakkeen juuresta laminaattia ulkopuolelta noin sentin verran, dremelmultin halpakopio oli oiva työkalu. Avarrus lähinnä asianmukaisen tiivistyksen saamiseksi, mutta myös kuivumista edistämään. Auton sisätilanlämmttimellä puhaltelin sisäpuolelta viikon verran ja ulkopuolelta lämminilmapuhaltimella paikkoja kuiviksi (saattoi olla enempi itsepetosta, kuinkahan syvältä kuivui).
Kannakkeen jäykistin hartsilla, jota spruuttasin lääkeruiskulla ylhäältäpäin, kunnes sitä tuli jostain toisaalta esiin. Varmuuden vuoksi porasin vielä pari uutta reikää, mutta ilmeisen turhaa, hartsi ei enää uusia koloja löytänyt.
Jäykistyksen jälkeen tiivistin kannakkeen läpiviennin Sikan ohjeiden mukaan, vaikka jouduinkin hankkimaan monta eri purkkia "Sika"hintaan. Tähän asti korjaus on toiminut, kannake ei heilu eikä vene vuoda, nyt on kaksi kesää takana.
Marlene saatiin kuntoon (ainakin toistaiseksi) näin:
Ensin revin irti edellisen omistajan(?) jäljiltä sisäpuolelta sikaa tai muuta mömmöä minkä sain (oli siis vuotanut joskus aikaisemminkin). Porasin kannakkeen yläpuoliseen laminaattiin puolen tusinaa pientä, ison lääkeruiskun kokoista reikää. Avarsin kannakkeen juuresta laminaattia ulkopuolelta noin sentin verran, dremelmultin halpakopio oli oiva työkalu. Avarrus lähinnä asianmukaisen tiivistyksen saamiseksi, mutta myös kuivumista edistämään. Auton sisätilanlämmttimellä puhaltelin sisäpuolelta viikon verran ja ulkopuolelta lämminilmapuhaltimella paikkoja kuiviksi (saattoi olla enempi itsepetosta, kuinkahan syvältä kuivui).
Kannakkeen jäykistin hartsilla, jota spruuttasin lääkeruiskulla ylhäältäpäin, kunnes sitä tuli jostain toisaalta esiin. Varmuuden vuoksi porasin vielä pari uutta reikää, mutta ilmeisen turhaa, hartsi ei enää uusia koloja löytänyt.
Jäykistyksen jälkeen tiivistin kannakkeen läpiviennin Sikan ohjeiden mukaan, vaikka jouduinkin hankkimaan monta eri purkkia "Sika"hintaan. Tähän asti korjaus on toiminut, kannake ei heilu eikä vene vuoda, nyt on kaksi kesää takana.