by FE-Sillanpää » Fri Apr 02, 2010 20:56 pm
VVille wrote:missä kohtaa tuo hälyttimen anturi asuu, ja josko sen toiminnan voisi varmistaa jotenkin (upottamalla kupilliseen vettä?), niin voisi olla rauhallisin mielin.
Styyrpuurin puolella se meillä näkyy aivan selvästi 2000-luvun alkupuolen mallissa. Hieman keskilinjan etupuolella. Siinä vieressä jopa lukee että testaa joka kevät ruuvaamalla irti ja upottamalla veteen. Ehkä turha neuvo, koska anturi on vain muovinpala josta menee kaksi metallista tappia läpi + pätkä johtoa + liitin. Noudatin neuvoa ja ilman suurta voimankäyttöä n. 7 vuotias muovinpala katkesi jengojen yläpuolelta. Kysyin laitteen edustajalta uutta, vastaus oli "Toimitusaika noin 9 pv. ja hintaa 155¤." Olen miettinyt tässä pikaliimausta vuoden verran... kerrankin on ollut hyötyä katsastusvarusteisiin kuuluvista pyöreistä puutapeista!
(Lisään kuvan tähän myöhemmin.)
Kumin pettämisestä: Yanmartohtori sanoi, että se tapahtuu vanhalle kumille rajussa karilleajossa, jossa veneelle tulee äkkipysäys ja kone + vetolaite haluavat jatkaa matkaansa. Vanha kumi repeää, uusi ei. Hyvällä navigointituurilla (tai tiukasti reiteillä pysytellen) siis kumi kelpaa vanhanakin, mutta karilleajossa vanha kumi saattaa olla veneen heikoin lenkki joka aiheuttaa uppoamisen.
[quote="VVille"]missä kohtaa tuo hälyttimen anturi asuu, ja josko sen toiminnan voisi varmistaa jotenkin (upottamalla kupilliseen vettä?), niin voisi olla rauhallisin mielin.[/quote]
Styyrpuurin puolella se meillä näkyy aivan selvästi 2000-luvun alkupuolen mallissa. Hieman keskilinjan etupuolella. Siinä vieressä jopa lukee että testaa joka kevät ruuvaamalla irti ja upottamalla veteen. Ehkä turha neuvo, koska anturi on vain muovinpala josta menee kaksi metallista tappia läpi + pätkä johtoa + liitin. Noudatin neuvoa ja ilman suurta voimankäyttöä n. 7 vuotias muovinpala katkesi jengojen yläpuolelta. Kysyin laitteen edustajalta uutta, vastaus oli "Toimitusaika noin 9 pv. ja hintaa 155¤." Olen miettinyt tässä pikaliimausta vuoden verran... kerrankin on ollut hyötyä katsastusvarusteisiin kuuluvista pyöreistä puutapeista!
(Lisään kuvan tähän myöhemmin.)
Kumin pettämisestä: Yanmartohtori sanoi, että se tapahtuu vanhalle kumille rajussa karilleajossa, jossa veneelle tulee äkkipysäys ja kone + vetolaite haluavat jatkaa matkaansa. Vanha kumi repeää, uusi ei. Hyvällä navigointituurilla (tai tiukasti reiteillä pysytellen) siis kumi kelpaa vanhanakin, mutta karilleajossa vanha kumi saattaa olla veneen heikoin lenkki joka aiheuttaa uppoamisen.