by vvoltti » Mon Nov 02, 2009 12:06 pm
Jatketaanpa tästä aiheesta, vaikka vene onkin jo peitelty. Sanoisin viikonlopun kokemusten perusteella, että purjehdusharrastuksen fyysisesti vaativin osa on lautatavarasta kyhätyn peitetelineen kasaaminen paikoilleen.
Nykyisessä veneen päällä lojuvassa systeemissäni ne "kolmiot" ovat oikein hyvät, mutta sen räystäsreunan kasaaminen laudoista on vähintäänkin mielenkiintoista. Ensi talveksi suunnitteilla on viritys, jossa räystäät tulee taipuisasta putkesta ja siten, että kaikki pressua vasten tulevat nurkat jäävät pyöreiksi. Naapurilla on käytössä jotain n. 5 cm halkaisijaltaan olevaa sopivan taipuisaa keltaista putkea n. 3 metrin pätkissä (muhviliitokset). Tämmöinen olisi minun käyttöön oikein sopiva. Mutta mikä mahtaa ko tuotteen "oikea" käyttötarkoitus, mitä pitäisi rautakaupasta tms. kysyä. Viemäriputkea se ei ainakaan taida olla ja viemäriputki lienee vähän turhan paksua ja jäykkää. Mikähän materiaali/tuote tuollaiseen sopisi? Parasta olisi, jos vielä löytyisi valmiit "kulmapalat" 45 asteen mutkalle. Sillä saisi keulan ja perän hyvin, kun laittaisi kaksi 45 asteen kulmaa ja niiden välille taivuttaisi putken puoliympyräksi.
Ville
Jatketaanpa tästä aiheesta, vaikka vene onkin jo peitelty. Sanoisin viikonlopun kokemusten perusteella, että purjehdusharrastuksen fyysisesti vaativin osa on lautatavarasta kyhätyn peitetelineen kasaaminen paikoilleen.
Nykyisessä veneen päällä lojuvassa systeemissäni ne "kolmiot" ovat oikein hyvät, mutta sen räystäsreunan kasaaminen laudoista on vähintäänkin mielenkiintoista. Ensi talveksi suunnitteilla on viritys, jossa räystäät tulee taipuisasta putkesta ja siten, että kaikki pressua vasten tulevat nurkat jäävät pyöreiksi. Naapurilla on käytössä jotain n. 5 cm halkaisijaltaan olevaa sopivan taipuisaa keltaista putkea n. 3 metrin pätkissä (muhviliitokset). Tämmöinen olisi minun käyttöön oikein sopiva. Mutta mikä mahtaa ko tuotteen "oikea" käyttötarkoitus, mitä pitäisi rautakaupasta tms. kysyä. Viemäriputkea se ei ainakaan taida olla ja viemäriputki lienee vähän turhan paksua ja jäykkää. Mikähän materiaali/tuote tuollaiseen sopisi? Parasta olisi, jos vielä löytyisi valmiit "kulmapalat" 45 asteen mutkalle. Sillä saisi keulan ja perän hyvin, kun laittaisi kaksi 45 asteen kulmaa ja niiden välille taivuttaisi putken puoliympyräksi.
Ville