by Olli » Fri Nov 20, 2009 17:13 pm
asalovuo wrote:Olikohan Lisbethissä syy Vire 7:n pois vaihtoon bensa vai joku muu?
Ei ollut yhtä syytä, joka olisi vaihtoon ajanut, vaan useampi pieni syy:
- tulppa oli putsattava joka kerta kun johonkin lähti, muuten sammui aina pahimmalla hetkellä rantautuessa. Varsinkin pienillä kierroksilla ajaminen oli myrkkyä.
- vesipumppu vuoti, eikä sitä saanut tiiviiksi, kun akselissa oli naarmu.
- Myös öljyä vuoti vähän
- Bensan kanssa ei sinänsä ollut ongelmia, mutta 2-tahtiöljyn läträäminen oli kurjaa. Halusin myös uuden lämppärin, ja diesel oli siihenkin hyvä vaihtoehto
- Halusin isomman laturin
- Pakoputken uusinta olisi ollut joka tapauksessa välttämätöntä, nyt se hoitui samalla.
- Konehuone kaipasi ehostusta
Oli varmaan muitakin syitä, mutta en enää muista. Tosiaan ei tuo bensa sinänsä ollut päällimmäinen syy. Tietty olisi etua, jos kaikki vehkeet kävisivät samalla aineella. Nyt on jo dieselkone ja lämppäri, vielä kun löytyisi jostain dieselliesi, jonka merkki ei ole Wallas...
[quote="asalovuo"]Olikohan Lisbethissä syy Vire 7:n pois vaihtoon bensa vai joku muu?[/quote]
Ei ollut yhtä syytä, joka olisi vaihtoon ajanut, vaan useampi pieni syy:
- tulppa oli putsattava joka kerta kun johonkin lähti, muuten sammui aina pahimmalla hetkellä rantautuessa. Varsinkin pienillä kierroksilla ajaminen oli myrkkyä.
- vesipumppu vuoti, eikä sitä saanut tiiviiksi, kun akselissa oli naarmu.
- Myös öljyä vuoti vähän
- Bensan kanssa ei sinänsä ollut ongelmia, mutta 2-tahtiöljyn läträäminen oli kurjaa. Halusin myös uuden lämppärin, ja diesel oli siihenkin hyvä vaihtoehto
- Halusin isomman laturin
- Pakoputken uusinta olisi ollut joka tapauksessa välttämätöntä, nyt se hoitui samalla.
- Konehuone kaipasi ehostusta
Oli varmaan muitakin syitä, mutta en enää muista. Tosiaan ei tuo bensa sinänsä ollut päällimmäinen syy. Tietty olisi etua, jos kaikki vehkeet kävisivät samalla aineella. Nyt on jo dieselkone ja lämppäri, vielä kun löytyisi jostain dieselliesi, jonka merkki ei ole Wallas...