by Petri » Sun Jul 05, 2009 20:58 pm
Vaikkei tämä kosketa mitenkään meitä sisäkoneilla siunattuja feneilijöitä, palstalta löytyy varmaan ihmisiä jotka ovat rassailleet prutkujaan kelien armoilla ts. veneen ulkopuolella.
Otin taas tänään käyttöön jollaan n. 20v vanhan Hondan 4-tahtimoottorin, jolla olisi tarkoitus lähinnä ajella ihan huvikseen rantaväylää pitkin jos joskus kesä sattuisi taas tulemaan takaisin. Kivasti Terhi385 tuntui kulkevan 4,5 knotsia keskikaasulla.
Moottori on seissyt käyttämättömänä lämpimässä varastossa pystyasennossa viimeiset 4 vuotta, joten mieleen sitten tuli että pitäisiköhän tuolle tehdä jotain ennen isompaa käyttöä.
Öljyikkunassa muistan pienenä nähneeni jonkinlaisen pinnan, mutta nyt ei näy mitään, ei tosin välttämättä ole varmaa että voisiko koko ikkuna olla öljyn peitossa.
Ts. ottaen huomioon säilytysolosuhteet, pitäisikö tuosta lähteä vaihtamaan sitten öljyjä, voiko öljyksi heittää suoraan Yammun 1W30-öljyä vai pitäisikö ostaa jotain muuta kamaa.
Vaikkei tämä kosketa mitenkään meitä sisäkoneilla siunattuja feneilijöitä, palstalta löytyy varmaan ihmisiä jotka ovat rassailleet prutkujaan kelien armoilla ts. veneen ulkopuolella.
Otin taas tänään käyttöön jollaan n. 20v vanhan Hondan 4-tahtimoottorin, jolla olisi tarkoitus lähinnä ajella ihan huvikseen rantaväylää pitkin jos joskus kesä sattuisi taas tulemaan takaisin. Kivasti Terhi385 tuntui kulkevan 4,5 knotsia keskikaasulla.
Moottori on seissyt käyttämättömänä lämpimässä varastossa pystyasennossa viimeiset 4 vuotta, joten mieleen sitten tuli että pitäisiköhän tuolle tehdä jotain ennen isompaa käyttöä.
Öljyikkunassa muistan pienenä nähneeni jonkinlaisen pinnan, mutta nyt ei näy mitään, ei tosin välttämättä ole varmaa että voisiko koko ikkuna olla öljyn peitossa.
Ts. ottaen huomioon säilytysolosuhteet, pitäisikö tuosta lähteä vaihtamaan sitten öljyjä, voiko öljyksi heittää suoraan Yammun 1W30-öljyä vai pitäisikö ostaa jotain muuta kamaa.