1 GM ilmaus

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: 1 GM ilmaus

by anssi » Fri May 22, 2009 20:34 pm

Moi.

Itse olen ilmannut vain siten, että suodattimen päälläolevaa ilmaruuvia noin kierros ehkä kaksi auki ja pumppausta käsipumpulla (juju on siinä, että jos sillä käsipumpulla pumppaa "pohjaan asti" -painalluksia, niin ei tarvita kuin 3-5 painallusta ja johan polttista tulee.) Ei ainakaan meidän yammua ole muuten tarvinnut ilmata.
Tavallistahan on, että vaikka et ilmaisi ollenkaan, niin kone lähtee silti käymään, mutta käy vaan niin kauan kun polttista putkessa on. Näin mulla kävi ekana vuonna.
On kyllä hyvä kone, lähti taas kun palmun alta!!!

Anssi

by ilmaaja » Tue May 12, 2009 19:37 pm

Onnistuihan se lopulta. Olin avannut ihan oikean ruuvin, mutta kärsivällisyys ei riittänyt. Pumpata piti varmasti yli 5 min, ennenkuin polttoaine tuli edes pumpulle saakka. Niin kauan kun pumpussa oli pelkkää ilmaa, ei siinä tuntunut mitään vastusta (no tietenkään) eikä missään tuntunut liikkuvan mitään.

Kiitokset vaan neuvoista...

by Varjo » Tue May 12, 2009 15:41 pm

Jos irroitat letkun ennen vedenerotinta ja polttoainetta ei tule suoraan tankista, letku on tukossa. Itse aukaisin sen kerran puhaltamalla, ei ehkä kauhean terveellistä. Jos polttoainetta tulee, äkkiä letku paikalleen. Sitten irroitat letkun vedeneroittimen jälkeen, jos polttoainetta ei tule ongelma on eroittimessa. Vaatinee ilmauksen. Jos tulee polttoainetta vika on käsipumpussa tai ilmausruuvissa. Tilapäisratkaisuna voi vetää polttoaineletkun suoraan tankista koneeseen ja jättää vedeneroittimen välistä.

by guest » Tue May 12, 2009 14:39 pm

Meillä ei ole mitään "perämoottorimaista" kumitutteroa. Tiedän toki, mitä tarkoitat, mutta meillä ei kyllä ole mitään sen tapaistakaan. Olen avannut polttoainesuodattimen päällä, sen reunassa (ei siis keskellä) olevan ruuvin ja pumpannut varmaan 5 min. Mitään ei kyllä minusta tapahdu. Missä vika???

%&¤¤#! näitä koneita. pitäis varmaan purjehtia jollalla, niin ei tarvis tapella minkään helkkunan ahtaaseen loukkoon ängetyn typerän, haisevan ja sotkevan teräsläjän kanssa....

by Jan » Tue May 12, 2009 10:03 am

Ensin suodattimen yläpuolella on yksi ilmausruuvi. Avaa sitä ja pumppaa käsipumpulla kunnes tulee polttoainetta. Yritä käynnistää.
Jos ei vielä käynnisti, ota myös spriidarista irti putki ja pumppaa taas, sieltäkin pitäisiä tulla polttoainetta. Nyt pitäisi käynnistyä.
-Jan

by Varjo » Tue May 12, 2009 09:50 am

En tiedä olenko jotenkin poikkeuksellisen tyhmä tai muuten vaan erityisen kädetön...

Tuttu tunne! :D Itse ilmasin ensin vedenerottimen jossa on oma ilmausruuvi ja letkussa käsipumppu (perämoottorin polttoaineletkusta tuttu) ja sitten polttoainesuodattimen. Hyvin toimii.

1 GM ilmaus

by Guest » Tue May 12, 2009 09:15 am

En tiedä olenko jotenkin poikkeuksellisen tyhmä tai muuten vaan erityisen kädetön...

Ohjekirjasta ja VEMA:n artikkelista huolimatta olen hieman epävarma, miten koneen ilmaus pitäisi vedenerotuskupin tyhjennyksen ja pa-suodattimen vaihdon jälkeen suorittaa?

Riittääkö, jos avaa vain sen suodattimen yläosan reunassa olevan ruuvin ja pumppaa käsipumpulla niin kauan, että vain löpöä tulee ulos vai pitääkö aukoa ensi (käsi-)pumpun vieressä oleva ruuvi?

Pitääkö myös korkeapaine osa ilmata? Kerran olen ilmauksen nähnyt ko tilanteessa suoritettavan. Muistelisin, että silloin tyyppi suoritti ilmauksen vain suodattimen päältä ja kone murahti käyntiin.

Top