Kausi auki 2009

Post a reply


This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: =D> #-o =P~ :^o [-X [-o<
View more smilies

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

Expand view Topic review: Kausi auki 2009

by Rea » Mon Jun 01, 2009 01:59 am

Loistavaa Panu ja Anneli. Tästä se sitten lähtee kausi käyntiin. Jos tarttet jeesiä, ilmoittele.

by Panu » Mon Jun 01, 2009 00:44 am

Tervehdys

Kausi on avattu. Anneli pulahti tänään veteen. Ei mitään niin hyvää, ettei jotain huonoakin, loki ei toimi. Epäilin jo Silvan perusvikaa (anturi halki ja vettä sisää - oikosulku), mutta siipipyörästä oli yksi magneetti ottanut kimmokkeen maatakiertävälle radalle ilmeisesti Kärherin avustuksella :oops: :? :?:

Pitkäksi venytetyn illan saldona tikku pystyssä, iso viikattuna puomilla, reiviköydet asetettuna, windex suorassa :roll: ja vene poijussa. Tästä on sitten huomena hyvä jatkaa skuuttien yms hässäkän kanssa :D.

by harald » Sat May 16, 2009 23:05 pm

Siinä on nyt sitten se rekkarinumero. Kuvan ottamisen jälkeen myllytin ja vahasin vielä ruffikaton kyljet.
Image
Tarratehtaan palvelua ei voi kuin kiittää. Hintakin on kohdallaan, 14,31¤ tuli nuo maksamaan.

fontin etsintää

by FE-Sillanpää » Thu May 14, 2009 21:13 pm

vvoltti wrote:. Sen verran karmeita läystäkkeitä näkyy liimatun hienoihin veneisiimme.
Juu, en ymmärrä myöskään miksei käytetä sitä vähäistä vapautta jonka valtio meille antaa edes tarrojen väreissä ja fonteissa. Mulla meni viitisen minuuttia tarrafirmassa fonttikirjaa selaten, mukana aiempi nimitarramalli (kun ei enää vanhaa fonttia muistettu). Väri kylkiraidan mukaan ja fontti mahd. paljon nimitarran mukainen mutta ottaen edes hieman huomioon lainlaatijan vaatimusta kirjasimen viivanpaksuudesta. Aika hyvä tuli ottaen huomioon sen, että koko nummero kyljessä on varsin vastenmielinen keksintö. Laitoin aivan perään sen verran alas kylkeen, jottei näy kannella kulkiessa. Harkitsin vesilinjaakin sijainniksi, mutta ei se sitten ollut oikein fiksu paikka.

by Petri » Sun May 10, 2009 18:25 pm

vvoltti wrote:Mä olen kyllä syvästi pettynyt feneilijöihin ja suomailaisiin purjehtijoihin ylipäätään. Sen verran karmeita läystäkkeitä näkyy liimatun hienoihin veneisiimme. Karmea marina tarrojen rumuudesta ja sitten liimataan esim. tiilenpunaraitaiseen veneeseen neonpunainen numero. Arrrgh.
Ville
Pah, insinöörinkulmikas ja tylsä rekkariteksti sen olla pitää :)
Mä en jaksanut hetkeäkään katsoa tyyliseikkoja, vaan valitsin vain default-fontin ja väriksi mustan, samalla vaivalla hankin nimi-tarran joka tuli sitten siihen ruffikaton etureunaan.

Tjoo, no tänään tuli nostettua masto ja trimmattua se vielä sellaiseen hirmurakeen/bendiin, että vähän huolestuttaa voiko se enää olla hyvä juttu. No, keskiviikkonahan sen näkee, vielä kun ehtisi treenaamaan.

Hmm, mites WHC:n orderit suhtautuvat laittomiin kulkuneuvoihin, protestin paikka :)

by vvoltti » Sun May 10, 2009 14:04 pm

Mä olen kyllä syvästi pettynyt feneilijöihin ja suomailaisiin purjehtijoihin ylipäätään. Sen verran karmeita läystäkkeitä näkyy liimatun hienoihin veneisiimme. Karmea marina tarrojen rumuudesta ja sitten liimataan esim. tiilenpunaraitaiseen veneeseen neonpunainen numero. Arrrgh.

Itse fiksasin rekisterinumeron mukaillen venetyypin alkuperäistä logoa ja käyttäen saman fonttiperheen fonttia. Tuli ihan jees mielestäni, vaikka jouduinkin poistamaan venetyypin tunnuksen rekkarinumeron tieltä. Värinkin sain hitonmoisella etsimisellä täsmäämään aika hyvin. Oman mallin mukaan teetetty malli ei muuten maksa penniäkään enempää kuin tuo vakiohinta.

Tuossa yläkulmassa näkyy esimerkki, miten feneilijöijät olis voinu homma hoitaa. Iso sininen italic F ja sen perään 7,5 senttiä korkeita punaisia italic numeroita...

Mutta eipähän ainakaan vakiomittaiset marine-siniset tarrat herätä turhaa huomiota.

En minä muuten, mutta suorastaan v...ttaa kun katselee noita törkeimpiä emämunauksia joita rannoilla näkee.

Ville

by harald » Sun May 10, 2009 13:37 pm

Tuli nyt sitten tilattua marine-siniset tarrat tarratehtaalta, jotain 15¤ kotiinkannettuna. Katsotaan saako kärvistellä keskiviikkona laittomana veneenä.

by Olli » Thu May 07, 2009 20:19 pm

Melko tyyris paikka, Tarratehtaasta tuli maksamaan vain 13,88 euroa kotiin kannettuna...

by harald » Thu May 07, 2009 14:19 pm

OT mutta tuo näyttää pätevältä sivulta rekisteritarroja tilaamaan:

http://www.isokirjain.fi/rekisterinumerot.html

anturiratkaisua

by FE-Sillanpää » Sat May 02, 2009 12:49 pm

Anonymous wrote:Onneksi ei ole hinnalla pilattu :D
Mitä tulisi hintaa jos tollasen sorvauttais jossain pajalla. Esim. moottorikoneistamolla.
Itte porailis reiät noille metallitapeille.
Vaihtoehto 2. Rosterinen läpivientiholkki paikkaan ja kuorisi hieman johdon päitä auki ja siinähän se olisi.
http://www.rittal.fi/products/katalog.a ... fi&lang=FI

- Jussi

Jenga on aika outo, täytyy tutkia löytyykö sellaista mistään valmiina. Jos ei, täytyy varmaan teettää sitten jossain. Meinaan vielä kokeilla myös jotain hyvälaatuista pikaliimaa, jos tuosta tulisi vielä käyttökelpoinen. Halpispikaliima jota nyt mulla on, tuntuu irtoavan kaikista paikoista joihin sitä olen laittanut... eli niissäkin aineissa on eroa. Tämä anturihan on tarpeeton niin kauan kun s-vetolaitteen ulompi kumi on ehjä mutta jos kumi alkaa vuotamaan, anturin olisi parasta olla tiivis ettei koko paatti uppoa.

by KaleviHarkonen » Thu Apr 30, 2009 08:44 am

Mekin saatiin vene vesille eilen. Tänä vuonna jätettiin myrkkymaalaus uusimatta. Aikasempien vuosien perusteella tuntuisi siltä, että merirokko ei Kivenlahden sameassa vedessä viihdy. Ollaan sitten henkisesti varauduttu pesemään pohja elokuussa, jos tarvetta ilmenee.

by alma » Wed Apr 29, 2009 22:10 pm

Almakin pääsi elementtiinsä. Näytti vielä illansuussa kelluvan...

by Petri » Wed Apr 29, 2009 18:29 pm

Jepjep, veteen meni vaikka vähän nostoauto jo meinasi kaatua :)
On kohtalaisen pelottava hetki, kun nostoauton takapyörät lähtevät ilmaan ja koko tsydeemi notkahtaa kertaheitolla sen 10-20cm ennenkuin uusi tasapainoasema löytyy. Lopulta kuitenkin taidettiin vielä selvitä ilman pohjakosketustakin, eli ehkäpä kölin viime hetken primer-käsittelyt yms. pysyivät tasaisina...tai sitten ei, mutta menee varmaan heinäkuun puolelle ennenkuin asiaa alkaa tarkistamaan.

Moottoriosasto hoitanee koneen kuntoon ensi viikolla ja 9.5 olisi tarkoitus nostaa masto ylös ja aloittaa purjehduskausi.

by Guest » Wed Apr 29, 2009 08:20 am

Onneksi ei ole hinnalla pilattu :D
Mitä tulisi hintaa jos tollasen sorvauttais jossain pajalla. Esim. moottorikoneistamolla.
Itte porailis reiät noille metallitapeille.
Vaihtoehto 2. Rosterinen läpivientiholkki paikkaan ja kuorisi hieman johdon päitä auki ja siinähän se olisi.
http://www.rittal.fi/products/katalog.a ... fi&lang=FI

- Jussi

Laskettu on

by FE-Sillanpää » Mon Apr 27, 2009 18:56 pm

Veteen meni tänään meilläkin. Viimeinen toimenpide ennen laskua oli SD20 vetolaitteen vesivuotoanturin testaus ohjeen mukaan. Eipä ollut Yanmarin materiaalissa kehumista kun takaisin (ei edes lujaa) kierrettäessä muovikaulus katkesi. Vanhuus iski jo 6 vuoden iässä. Vastaavaa kierrettä en löytänyt mistään miljoonalaatikosta ja niinpä katsastusvarusteisiin kuuluva puutappi sai anturin paikalta tehtävän! Eiköhän se siinä asiansa aja kunnes pääsee varaosakauppaan.

Korjaus: Hinta on 155 euroa (L**vene larussa)!!! Huhheijaa. Pakko keksiä joku muu korjausratkaisu. Tällainen kikkare, kaksi liitintä, toisessa jengat ja puoli metriä johtoa välissä!
Image

Top