FE-Regatta 2005
FE-Regatta 2005
FE-Regatta 2005 järjestetään la 17.9.2005 Helsingin vesillä. Järjestelyt noudattavat viime vuonna alkaneen perinteen kaavaa, missä ensin päivällä ajetaan joko rata- tai saaristokilpailu ja sen jälkeen kokoonnutaan johonkin (viime vuonna Suomenlinna) nautiskelemaan hyvästä seurasta, ruoasta ja pilssin antimista. Ohjelma tarkentuu myöhemmin. Nyt ei siis tarvitse vielä ilmoittautua, mutta laittakaa päivä kalenteriin. Viime vuotinen varsin miehinen osanotto ei ole mikään itsetarkoitus, vaan kaikki perheenjäsenet ovat tervetulleita.
pasi & harald
pasi & harald
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Arvon FEneilijät!
Regatta lähestyy. Kuten ehkä viime vuoden paikallaolijat muistavat niin tapahtumahan
on enemmän tapaaminen kuin varsinainen tiukkapipoinen skabailu. Päätavoite
on tutustuminen toisiin FEneilijöihin. kokemuksien jakaminen sekä virikkeiden
saaminen (erittäin, aivan infernaalisen) pitkälle talvikaudelle.
Viime vuonnahan purjehdittiin kruunuvuoren selällä, tämä on kohtuuvarmasti
tämä vuoden ohjelma myös. Tuossa on muutamia, lähinnä illanvieton kanssa
olevia järjestelykysymyksiä auki vielä. Kunhan järjestelyt valmistuvat voin
julkaista orderit.
Alustavasti näyttää siltä että regatan skabaosuuden startti on lauantaina
17. päivä noin kello 15. Rata lienee jotain luokkaa 6 mailia pitkä. Jokainen voi
siitä laskea sitten kuinka kauan pitää odotella päivällistä (edit: ja saunaa).
Ja sitten se herkkupala; Alustavasti olen saanut kohtuuvarmoja osallistumis-
vinkkejä kahdeksan veneen kippareilta. Nyt pitäisi ravista kaikki kynnelle
kykynevät liikkelle, minulla on kolme venettä näiden edellisten lisäksi jotka ovat
epävarmoja. Toivon hartaasti että näistä saada pari lisää mukaan jotta me
olisimme ne maagiset kymmenen venettä. Siitä on jo yli 20 vuotta kun
kymmenen Finn Express 83:sta ovat kohdanneet samoilla vesillä tällaisissa
merkeissä. Tuo kymmenen venettä on samalla se maaginen määrä veneitä
mitä vaaditaan jotta suomessa saa purjehtia luokkamestaruudesta. Kyllä,
se tarkoittaa purjehtijaliiton mitaleita
Muistakaa myös että virkeä kilpailutoiminta vaikuttaa positiviisesti myös
veneenne arvoon, joten vaikkette välttämättä ole niin henkeen ja vereen
kilpailuhenkisiä niin kannattaa kuitenkin tulla paikan päälle starttaamaan ja
ihailemaan kauniitten veneitten huikeaa menoa radalla
Näkemisiin, ja viimeisiä detaljeja odotellen
- Harald
Regatta lähestyy. Kuten ehkä viime vuoden paikallaolijat muistavat niin tapahtumahan
on enemmän tapaaminen kuin varsinainen tiukkapipoinen skabailu. Päätavoite
on tutustuminen toisiin FEneilijöihin. kokemuksien jakaminen sekä virikkeiden
saaminen (erittäin, aivan infernaalisen) pitkälle talvikaudelle.
Viime vuonnahan purjehdittiin kruunuvuoren selällä, tämä on kohtuuvarmasti
tämä vuoden ohjelma myös. Tuossa on muutamia, lähinnä illanvieton kanssa
olevia järjestelykysymyksiä auki vielä. Kunhan järjestelyt valmistuvat voin
julkaista orderit.
Alustavasti näyttää siltä että regatan skabaosuuden startti on lauantaina
17. päivä noin kello 15. Rata lienee jotain luokkaa 6 mailia pitkä. Jokainen voi
siitä laskea sitten kuinka kauan pitää odotella päivällistä (edit: ja saunaa).
Ja sitten se herkkupala; Alustavasti olen saanut kohtuuvarmoja osallistumis-
vinkkejä kahdeksan veneen kippareilta. Nyt pitäisi ravista kaikki kynnelle
kykynevät liikkelle, minulla on kolme venettä näiden edellisten lisäksi jotka ovat
epävarmoja. Toivon hartaasti että näistä saada pari lisää mukaan jotta me
olisimme ne maagiset kymmenen venettä. Siitä on jo yli 20 vuotta kun
kymmenen Finn Express 83:sta ovat kohdanneet samoilla vesillä tällaisissa
merkeissä. Tuo kymmenen venettä on samalla se maaginen määrä veneitä
mitä vaaditaan jotta suomessa saa purjehtia luokkamestaruudesta. Kyllä,
se tarkoittaa purjehtijaliiton mitaleita

Muistakaa myös että virkeä kilpailutoiminta vaikuttaa positiviisesti myös
veneenne arvoon, joten vaikkette välttämättä ole niin henkeen ja vereen
kilpailuhenkisiä niin kannattaa kuitenkin tulla paikan päälle starttaamaan ja
ihailemaan kauniitten veneitten huikeaa menoa radalla

Näkemisiin, ja viimeisiä detaljeja odotellen
- Harald
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Tervehdys
Onko länsi-Suomen laivueesta tulossa osallistujia kyseiseen regattaan? Noin myöhään syksyllä ei liene järkeä siirtää venettä uudestakaupungista Helsinkiin edes FE-ragatan takia.
Eli jos Antti / Seppo tai heidän gasteistaa löytyy halukkaita, niin olkaa ystävällisiä ja ilmoittakaan halukkuudesta, niin yritetään järjestää tilaa veneisiin. Annelissa on ainakin vielä 2 paikkaa auki, muttei enää kauaa. Pidä kiirettä, koska nopeat syövät hitaat.
Mahdolliset yöpymisetkin Helsingin päässä voidaan varmasti hoitaa veneissä, eikö totta? Näin pysyy kustannuksetkin kurissa.
Onko länsi-Suomen laivueesta tulossa osallistujia kyseiseen regattaan? Noin myöhään syksyllä ei liene järkeä siirtää venettä uudestakaupungista Helsinkiin edes FE-ragatan takia.
Eli jos Antti / Seppo tai heidän gasteistaa löytyy halukkaita, niin olkaa ystävällisiä ja ilmoittakaan halukkuudesta, niin yritetään järjestää tilaa veneisiin. Annelissa on ainakin vielä 2 paikkaa auki, muttei enää kauaa. Pidä kiirettä, koska nopeat syövät hitaat.
Mahdolliset yöpymisetkin Helsingin päässä voidaan varmasti hoitaa veneissä, eikö totta? Näin pysyy kustannuksetkin kurissa.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Lisbeth saapuu, ellei työnantaja pakota kipparia ulkomaille.Muistakaa myös että virkeä kilpailutoiminta vaikuttaa positiviisesti myös
veneenne arvoon, joten vaikkette välttämättä ole niin henkeen ja vereen
kilpailuhenkisiä niin kannattaa kuitenkin tulla paikan päälle starttaamaan ja
ihailemaan kauniitten veneitten huikeaa menoa radalla
Rataa on kierretty viimeksi optarilla, ja siitäkin on 20 vuotta, mutta joukon perältähän näkee varmaan parhaiten sitä huikeaa menoa.
Täytynee yrittää haalia jostain säännöt selkokielelle käännettynä

Olli wrote:1. Tee niinkuin Harald tekee (pl. spinnun nosto hurrikaanivaroituksen aikana), varaudu kiikarien käyttöön tässä seurannassa, kun kisa-aikaa on mennyt yli 2 minuuttia.Täytynee yrittää haalia jostain säännöt selkokielelle käännettynä
2. Älä törmää muihin veneisiin.
3. Älä käytä moottoria kisan aikana (tai jää siitä kiinni).
4. Pyri purjehtimaan lähdöstä maaliin, nokkela merimies kun saattaa tuntea taipumusta purjehtia saunalle kulkematta maalilinjan poikki.
5. Huolehdi nestetankkauksesta, eritoten kisan jälkeen.
Muuta?
Tosiasiassa kisasta selviää vähimmällä vaivalla, kun pysyttelee lähdössä tarpeeksi erossa muista ja itse kisan aikana sitten katselee mitä muut tekevät ja tiukemmissa tilanteissa antaa aina itse tilaa...menetetty 30 sekuntia kisassa eivät harmita yhtään niin paljoa kuin ammottava reikä kyljessä.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
FE-regatta05 kutsu ja orderit
Terve,
saimme viimeinkin kaikki detaljit viilattua. Tänä vuonna lähdetään ja
tullaan maaliin Pyysaareen (HTPS) jossa myös sauna/illallinen.
Kutsu on tuossa:
http://www.fe83.org/race/regattas/feregatta05/
Ja orderit tuossa:
http://www.fe83.org/race/regattas/fereg ... tructions/
saimme viimeinkin kaikki detaljit viilattua. Tänä vuonna lähdetään ja
tullaan maaliin Pyysaareen (HTPS) jossa myös sauna/illallinen.
Kutsu on tuossa:
http://www.fe83.org/race/regattas/feregatta05/
Ja orderit tuossa:
http://www.fe83.org/race/regattas/fereg ... tructions/
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Alustavat ilmoittautumiset jo:
Charlotta
Hennuli
Anneli
Nereida II
Kumiankka
Fenja (ellei myyty)
Duetto
Meriela
Lisbeth
==========
9 venettä
Meillä on lisäksi pari epävarmaa venettä. Nyt olisi tärkeää että saisimme kaikki
kynnelle kykenevät mukaan. Muistakaa että aktiviinen luokkaliitto osaltaan
myös korottavat veneenne arvon(-stuksen).
Tulisiko AWA mukaan? Tule ajamaan lähtö ainakin!
Charlotta
Hennuli
Anneli
Nereida II
Kumiankka
Fenja (ellei myyty)
Duetto
Meriela
Lisbeth
==========
9 venettä
Meillä on lisäksi pari epävarmaa venettä. Nyt olisi tärkeää että saisimme kaikki
kynnelle kykenevät mukaan. Muistakaa että aktiviinen luokkaliitto osaltaan
myös korottavat veneenne arvon(-stuksen).
Tulisiko AWA mukaan? Tule ajamaan lähtö ainakin!
Last edited by harald on Thu Sep 01, 2005 15:55 pm, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
- harald
- Hallitus
- Posts: 11313
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: Sibbo
- Vene: Charlotta
- Contact:
Toi on aika helppoa:Olli wrote: Täytynee yrittää haalia jostain säännöt selkokielelle käännettynä
http://www.lancs.ac.uk/socs/lusc/theory ... rules.html
http://www.conwyriverfestival.org/rules.htm
Lyhyesti
- paaran vene väistää styyran venettä
- samalla halssilla tuulen puoleinen väistää
- samalla halssilla takana oleva väistää (kunnes on vieressä, jolloin voi muuttua, kts ed. sääntö)
- kierrossa annetaan tilaa sisäpuolen veneelle (jos se on sisäpuolen vene siis)
(Paitsi kryssimerkillä, jolloin styyra-paara merkitsee enemmän)
- vendaava vene väistää toisia
- ei saa törmätä
Huomaa että startissa poijut eivät ole kierrettäviä merkkejä.
Last edited by harald on Fri Sep 02, 2005 10:01 am, edited 1 time in total.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jaapa jaa. Pitänee opiskella säännöt. Vinkunan lähteeksi äänestetty akselin sinkkiä, jonka pikkuveli joutuu sukeltamaan pois. Näin ollen Awa ilmaantuu viivalle edustamaan rullapurjehtijoita ja kisaamaan takuuvarmasti viimeisestä sijasta. Kukas meille sen paukun ampuu?
Toinen juttu: emme kuulu kerhoon, eikä Awaa ole katsastettu meidän aikana kertaakaan. Eipä varmaan haittaa, jos lupaan ja vannon hankkia palovaroittimen
? Muut vermeet meiltä löytyykin.
Toinen juttu: emme kuulu kerhoon, eikä Awaa ole katsastettu meidän aikana kertaakaan. Eipä varmaan haittaa, jos lupaan ja vannon hankkia palovaroittimen

Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa. Lupaan antaa tiukan vastuksen tuosta jumbosijasta kisattaessa. Mulla ei ole spinnua, ja saattaa olla, että gastinakin on pelkkä Autohelm. (Saa kai sitä käyttää kisassa?)Jaapa jaa. Pitänee opiskella säännöt. Vinkunan lähteeksi äänestetty akselin sinkkiä, jonka pikkuveli joutuu sukeltamaan pois. Näin ollen Awa ilmaantuu viivalle edustamaan rullapurjehtijoita ja kisaamaan takuuvarmasti viimeisestä sijasta. Kukas meille sen paukun ampuu?
Nuo Haraldin rautalangasta vääntämät säännöt eivät näytä kovin paljon poikkeavan normaalista liikenteestä. Merkille saavuttaessa muut lienevät jo niin kaukana, ettei väistötilanteita synny...