Karvalakki 2009

Moderators: Petri, harald

Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Jepjep, Karvalakki sitten koettu ja ei se taaskaan ihan putkeen mennyt, mutta maaliin toki pääsi ja ehkä ei ihan vikana.
Tosin jos ratavalinta oli ehkä huonoin mahdollinen, niin yritä sitten siinä luokan ylivoimaisesti pienimmällä veneellä pärjätä puhtaassa vesilinjakilpailussa...No, ei suoritus siihen kaatunut, mutta aika tylsää oli, kokonaista 2 jiippiä tuli tehtyä 4,5h purjehduksen aikana.

Startti meni käsille huonon ajoituksen takia, ennen lähtöä katsottiin että poijun pää oli edullisempi, mutta päättelimme sitten että poijulta pitää ottaa täydellinen lähtö että pääsee sitten oletettavasti veneeltä/keskeltä linjaa lähtevän fleetin seasta paaralle ylämerkin leikkarille. Kun muut veneet ovat nopeampia, niin tämä yhtälö on aika haastava (ja sääntö 18.3 rajoittava) joten päätimme ottaa normilähdön veneen luota...joka sitten ajoitusongelmien takia meni ihan puihin ja jouduimme heittämään heti paaralle veneen luona miltei fleetin vikana. Ylämerkille tullessa sitten kävi juuri noin, eli Enel yritti puskea paaralta väliin ja jouduimme väistämään Zonella joten proteesia kehiin ja Enel pyörikin kiltisti.

Spinnunosto meni myös hieman troolaten ja tämän kaiken tuloksena kilpakumppani Farrina olikin jo karannut horisonttiin.
Rysäkarille kaikki menikin ihan kivasti spinnutellessa, merkillä edellä oleva virolaisvene troolasi ihan asenteella spinnuaan ja pääsimme kuitenkin kiertämään merkin sisäpuolelta ja edessä sitten olikin ihana 10km pätkä sivutuuliluikuttelua Päntärille. Rokkistaralla vahvistettu Scanmar345:n painoi tässä kivasti ohi ja katosi myös horisonttiin.
Tässä kohtaa ylipaino oli ylivoimaa ja Farrina alkoi lähestyä, kun tiukassa kelissä veneen pitäminen pystyssä vaati jo vähän yritystä, etenkin isommalla fokalla ajaessa.

Päntärillä spinnu ylös ja matka alkoi taittua, lokin huiput taisivat olla jotain 12,5 knotsia surffeissa. Jiippi meni täysin reisille ja jäimme seisomaan muitten karatessa kaukaisuuteen.
Malmgrundetilta sitten kryssille ja se menikin ihan kelvollisesti, kunnes taas Uusmatalalta slöörailua kohti Koirasaarta. Ensin kokeilimme spinnuttelua normispinnulla, tuloksena useampi broachi tyylillä istumalaatikko veden alle ja vaihdoimme pienempään spinnuun, jolla sitten pysyimme sikäli pystyssä mutta ajokulma oli varsin huono, joten loppumatka sitten taas ajeltiin sivutuulessa ja yllättäen tässä kohtaa samassa lähdössä lähtenyt 44 jalkainen Bavaria meni ohi kokka kohisten...

Koirasaarelta kryssi Rysäkarille meni muuten hyvin, mutta allekirjoittaneen aivokatkoksen takia ajoimme liian ylös merkiltä kun unohdin kokonaan että Trutklobben piti vielä kiertää ja se oli tuulen alapuolella. Loppumatka sitten taas slöörailua ja lopulta tiukka kryssi maaliin.

Sijoitus ehkä joku tokavika, kolmanneksi vika parhaassa tapauksessa. Tracki on tallessa Trekbuddyssä, joten pitää varmaan uppia se jonnekin joskus.
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11027
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

harald wrote:Kuudes!

http://www.koivusaarenpursiseura.fi/ind ... &Itemid=28

Nyt blue peteriin!
Prkl, se siitä 1,07 LYS:stä :)
yli 400 sekuntin ero on aika musertava, huolimatta siitä että lähtö ei kuulemma mennyt ihan putkeen, köhköh.

Merellikin 7/16, eli ihan hyvin Antillakin meni.

Oho, me oltiin 3. vikoja, Melisande ja Gamla Damen olisivat varmaan olleet vielä voitettavissa. Positiivista on myös se, että itse kisa oli loppupeleissä ihan inhimillinen, suurimmat palelut oikeastaan tapahtuivat pyöräillessä Laruun. Mikäs siinä tasaisella vedellä purjehtiessa, sääli vain ettemme ihan saaneet venettä kulkemaan potentiaalin mukaisesti.
Petri-

Post by Petri- »

Niin joo se pitää toki mainita että melkin punainen porttimerkki oli siirtynyt ja tullessamme lähtöön, otimme merkin luona pohjakosketuksen, väylän puolella siis ehkä pari m merkistä. Vauhtia oli yli 6 solmua joten menimme siitä yli aika railakkaasti, eikä sisäpuolella näkynyt vaurioita. Että tiedä sitten mikä siinäkin oli, mutta ilmeisesti 1,55 syväykselle ko. vedenkorkeudella silti liian matalaa. /p
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Oho. Toi sama merkkihän oli kokonaan kateissa jo kerran tällä kaudella... Teitkö jo ilmoituksen? http://portal.fma.fi/sivu/www/fma_fi/me ... kailmoitus
Olli Niemi
Olli
hyperaktiivi
Posts: 2050
Joined: Wed May 19, 2004 20:16 pm
Location: Helsinki

Post by Olli »

Petri- wrote:Että tiedä sitten mikä siinäkin oli, mutta ilmeisesti 1,55 syväykselle ko. vedenkorkeudella silti liian matalaa. /p
Vedenkorkeudesta ton ei ainakaan pitäisi olla kiinni: http://www.fimr.fi/html/wlevel/vkh12a.gif
Eilen oli n. 10 cm plussalla. Oliko merkki niin paljon pielessä, että trackista näkyy?
Olli Niemi
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Kilpailukausi oli sitten siinä...

Lähdössä jäimme kaikkien veneiden peittoon kun teimme vendan styyralle aivan liian aikaisin. Jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt ajaa paaralla rohkeasti pääjoukon takaa jolloin olisimme pässeet ajamaan vapaisiin tuuliin. Jäimme siis joukon hännille joka sinänsä ei haitannut mitään kun kerran lyhyen kryssin jälkeen alkoi kohtuullisen pitkä spinnuttelu.

Spinnulegin alussa en jostain syystä en ollut hereillä Tyynen kanssa. Se ajoi hienosti yläpuolellemme. Kuitenkaan se ei päässyt meistä ohi niin paljoa, että olisimme voineet nostaa perän kautta yläpuolelle. Joten jäimme pääjoukolle heti alussa sen minkä Tyynekin jäi.
Spinnujiippi Louekarilla onnistui hyvin. Olimme sisäpaikalla Tyyneen nähden ja näin ollen saimme jätettyä sen taaksemme. Spinnun alasotto sujui loistavasti Rysäkarin luona ja heti merkin jälkeen saimme kuitattua ensimmäisen Albinin, joka tuli jostain syystä pakki päällä vastaan. Toinen ohitettiin pitkän Päntarille johtaneen sivutuuliosuuden puolivälissä.

Spinnunosto sujui taas hienosti Päntarilla mutta jiipissä tapahtui jotakin ihmeellistä ja purje oli hetken aikaa rintsikoilla. Jiipin jälkeen barberin lukko, josta Harald jo oli mulle maininnut, petti. Tämän seuraksena puomi paukahti pystyyn alagaijan puuttuessa. Uuden barberijärjestelyn laitossa kului hetki joten tässäkin jäätiin lisää. Spinnun lasku sujui taas mallikaasti eli tätä on nähtävästi harjoiteltu tarpeeksi.

Kryssi ylös Uudellematalalle oli melkoisen tuskallinen. Tuulta oli sen verran paljon, ainakin puuskissa, että G3 olisi varmaan toiminut paremmin ja olisimme kuitanneet menetyn vauhdin nousukulmalla.
Länsimerkkiä lähestyttäessä oli helppo seurata muiden toimintaa spinnujen kanssa ja koska Charlotassa nousi spinnu päätin että Merellissä nousee myös. Muut lähiveneen eivät tätä tehneet ja takana tullut joukko jäi meille lisää (muttei tarpeeksi) ja edessä olleet Nautonnier ja Albin Express lähestyivät meitä perä edellä. Ulkokarin jälkeen puuskainen tuuli kuitenkin koveni lisää ja jouduimme ottamaan spinnun alas hieman liian aikaisin Charlottaan nähden.

Loppu olikin sinnittelyä G1:sen kanssa (Kryssi maaliin tuntui ikuisuudelta ja jostain syystä en saanut venettä trimmattua tasapainoisesti). Toki nousukulma oli parempi kuin lähimpien edessä olleiden veneiden, emmekä mielestäni jääneet niille enempää.

Charlotasta täytyy erikseen mainita, että sen kryssivauhti on kyllä tappava! Meillä, sen enempää kuin muillakaan, ei ollut mitään mahdollisuuksia pysyä perässä!

Lopputulos jäi hieman harmittamaan kun jäimme seitsemänneksi...neljänteen sijaan meillä olisi ollut mahdollisuuksia mutta näin tällä kertaa.

1 Charlotta 3 FIN-2674 05:34:03 1.07 16952.00 -705.00 !!!!!

2 Valpuri 3 FIN-7937 05:21:51 1.15 17378.00 -279.00
3 Ebnegea 3 FIN-9286 05:24:54 1.14 17435.00 -222.00
4 VindUngen3FIN-9152 05:27:26 1.14 17608.00 -49.00
5 Tilda3FIN-10337 05:37:10 1.1 17633.00 -24.00
6 Tyyne 3FIN-10008 05:55:28 1.03 17642.00 -15.00
7 Merelli 3FIN-2545 05:45:02 1.07 17657.00 0.00

Kaiken kaikkiaan kisassa oli hauskaa eikä miehistökään valitellut kylmyyttä, sen verran manöövereissä sai liikkua. Kiitokset Merellin miehistölle (Rea, Jarmo & Olli) hienosta suorituksesta! :D

Onnitelut Haraldille + miehistölle murskavoitosta!!! =D>
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

Olli wrote:
Petri- wrote:Että tiedä sitten mikä siinäkin oli, mutta ilmeisesti 1,55 syväykselle ko. vedenkorkeudella silti liian matalaa. /p
Vedenkorkeudesta ton ei ainakaan pitäisi olla kiinni: http://www.fimr.fi/html/wlevel/vkh12a.gif
Eilen oli n. 10 cm plussalla. Oliko merkki niin paljon pielessä, että trackista näkyy?
Ei ollut Trekbuddy päällä tuossa vaiheessa, joten ei näy trackista.
Pitää tosiaan täyttää tuo ilmoitus, vielä vesillä liikkuville siis tiedoksi, kyse on siitä Melkin pohjoispuolisesta punavihreäportin punaisesta kepistä.
Joakim
yliluti
Posts: 950
Joined: Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

Post by Joakim »

asalovuo wrote: Charlotasta täytyy erikseen mainita, että sen kryssivauhti on kyllä tappava! Meillä, sen enempää kuin muillakaan, ei ollut mitään mahdollisuuksia pysyä perässä!
En tuollaista kyllä trackeista havaitse. Me olimme trackien mukaan jokaisella kryssillä nopeampi kuin Charlotta, kahdella viimeisellä eroa tuli lähes LYS-lukueron mukaisestikin ja siinä lyhyellä alkukryssillä eroa tuli paljon enemmän, vaikkei meidänkään lähtö hyvä ollut (olimme suoraan Charlotan edessä heti startin jälkeen). Ulkona ollut kryssi meni meiltä huonosti, joten kyllä siinäkin olisi eroa syntynyt hyvällä purjehduksella. Reilun kuukauden tauko purjehduksessa on liikaa tuollaiseen kryssiin minulle ja kunnon kryssivauhti alkoi löytyä vasta Koirasaaresta eteenpäin eikä se silloinkaan ollut niin hyvä kuin kesällä.

Tappavinta oli tuo spinnulegi Koirasaareen, jossa Charlotta oli meitäkin nopeampi ja jätti myös Merelliä enemmän kuin millään kryssillä. Samoin tappava oli se ikuisuuden pituinen sivutuuli, jossa ero kasvoi vain minuutin, kun sitä pitäisi syntyä lähes 4 minuuttia tunnissa (Merelli jäi minuutin Charlotasta).
User avatar
asalovuo
Hallitus
Posts: 902
Joined: Fri Feb 15, 2008 00:35 am
Location: Helsinki

Post by asalovuo »

Joakim wrote:
asalovuo wrote: Charlotasta täytyy erikseen mainita, että sen kryssivauhti on kyllä tappava! Meillä, sen enempää kuin muillakaan, ei ollut mitään mahdollisuuksia pysyä perässä!
En tuollaista kyllä trackeista havaitse.
:-k mistä trackeista?
Mulla oli sellainen tunne, että jäimme kryssillä eniten (olinpahan siis nähtävästi väärässä). Vaikea sanoa enempää ennen kuin on nähnyt dadat.
Antti
S/y Merelli
FIN 2545
Petri
FE-junkie
Posts: 3931
Joined: Thu May 29, 2003 01:17 am
Location: Espoo

Post by Petri »

asalovuo wrote: :-k mistä trackeista?
Mulla oli sellainen tunne, että jäimme kryssillä eniten (olinpahan siis nähtävästi väärässä). Vaikea sanoa enempää ennen kuin on nähnyt dadat.
Vähän oma-aloitteisuutta nyt hei Antti :) Tottakai aina kisojen jälkeen vedetään F5:sta h-vene.netissä, tosin Harald ei ole näemmä vielä pistänyt kaikkia trackeja tonne.
http://www.h-vene.net/h-vene/gpsar2/loa ... .php?id=89

Mutta Joakimin kommenttiin kyllä on pakko puuttua siltä osin, että GPSAR:n laskeman VMG:n perusteella Merellin ja Charlottan välillä oli kyllä koko ajan eroa väh. se 0,1 knotsia (siis VMG:ssä), joskus lähemmäs puoltakin solmua. Melkein näyttäisi siltä että Antti ajoi liian ylös ja hiljaa, vauhti hädintuskin viittä solmua ainakin tolla ekalla kryssillä Malmgrundilta. Kyllä FE:llä pitäisi vetää tossa kelissä kovempaa, mutta yli-isolla purjeella suhteessa keliin se on kyllä tunnetusti vaikeaa, kolmosella olisitte varmasti menneet paremmin mutta tietenkin jos taas kisassa on paljon sivutuulta, siinä ottaa taas takkiin..no sitä vartenhan on ripeät gastit vaihtamassa purjeita (been there done that useammassa rata-kisassa 5 minsan paukun jo tultua, mutta gastit on jo tottuneet sellaiseen puuhasteluun).
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11027
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Lisäsin äsken Valpurin, Sausaliton, Nautonnierin, Millan, Flash Gordonin, Solveigin ja Vindungenin trackit. Vielä on Tyynen track työlistalla, ehkä huomenna.

Kirjoitan jotain huomenna, tänään olen hiukan väsynyt. Ei olisi pitänyt juoda sitä viimeistä olutta, se on aina se pahin...
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Rea
kokelas
Posts: 176
Joined: Thu Jun 14, 2007 20:20 pm
Location: Helsinki

Post by Rea »

Karvalakista löytyy nyt kuvia täältä: http://www.fe83.org/gallery/view_album. ... 410&page=1

Keli ja keinunta eivät oikein suosineet skarppeja kuvia tällä kertaa. Kuvat otettu Merellistä.

Kiva kausi on nyt sitten päätetty. Kiitos kaikille!
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11027
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Antti, se teidän genoanne on suunniteltu vähän kevyempään keliin ja näin balanssin löytyminen voi olla hiukan haasteellista ykkösen rekisterin yläpäässä.
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
User avatar
harald
Hallitus
Posts: 11027
Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
Location: P-helsinki
Vene: Charlotta
Contact:

Post by harald »

Aamulla lähdettiin kipparikokoukseen D-radan toiveessa mutta mitä vielä, jäisten kansien varoittelun jälkeen tuli heti ilmoitus että Charlie olisi ratana. Eli luvassa paljon strekki-osuuksia sen sijaan että olisi tullut enemmän kryssi-lenssi painotteista. No, rata on sama kaikille.

Tänä vuonna valmistelut olivat parasta A-luokkaa, kartat ja suunnat oli valmiiksi katsottu ja tämä kohotti itsevarmuutta jonkin verran. Seuratessamme ykkösluokan lähtöä jossa Lexus otti erinomaisen lähdön muihin nähden alkoi selviämään lähtötaktiikkakin, joskin erinomainen esimerkki ohjasi kaikki muutkin samaan nurkkaan.

Lähdön lähestyessä minulla ja miehistöllä oli selvä suunnitelma miten lähtö ajetaan. Harmittavasti minun ja miehistön suunnitelma oli hiukan erilainen ja tästä johtuen ajoitus meni pieleen ja sijoitimme itsemme Vindungenin alle -skoihin. Onneksi saimme sen verran vauhtia aikaiseksi että pääsimme poijun yli styyralla.

Lähdön jälkeen melkein kaikki muut olivat tuulemme yläpuolella joten ei auttanut kuin kääntäminen paaralle, mitä muutkin tekivät. Tämä johti sitten siihen että eka kryssi meni reagoimiseksi muitten purjehdukseen kuin että olisi voinut itse ageerata. Tilanne nyt ei kuitenkaan ollut aivan toivoton sillä muutama vene oli lähtenyt oikealle ja pääsimmekin leikkarille jotenkuten keskifleetissä.

Edessä Ebnegea, Milla ja Vindungen lähtivät etelään kovaa vauhtia ja itse saimme kyseenalaisen edun että olimme vapaissa tuulissa (kun muut olivat jo vähän karussa).

Pihlaiston lähestyessä alta nousi Low, ja jäi vähän epäselväksi halusivatko nostatella meitä pitkäkarin itäpuolelle, vaiko suunnitelivatko samaan aukkoon ajamista. Asia ratkesi sitten sillä että Low halusi nousta päällemme (ihan ok, saisimme peräaallon) mutta heidän epäonnekseen spinnun skuuttikulma irtosi skuutista joten saimme kuin saimmekin ajaa vapaissa pitkäkarin ohi. Donna ajeli altamme karkuun tässä samassa tilanteessa. Takanamme Merelli oli pidossa Tyynen alla, mutta tästä huolimatta eivät jääneet lisää vaan roikkuivat aika hyvin vauhdissa mukana.

Trutkobben kierrettiin melko läheltä, vaikka hirvitti taas kerran. Kyllä nämä saarenkierrot pitäisi saada kokonaan pois kiertämällä esim. katajaluodon itäpoiju ensin, ja trutkobbenin eteläpuoleinen eteläpoiju sitten? Laskimme että spinnu vetää vielä kohti rysäkaria, eikä tämä tehnyt vielä kovin tiukkaa edes. Altamme broutsaili sini-vihreäspinnuinen express, ja edessämme Vindungen troolasi oikein asenteella merkinkierrossa rysäkarin kaakkospuolella.

Vindungenin suorituksesta viisaampina päätimme ottaa ajoissa spinnu alas jotta voimme tehdä genoa-jiipin merkin ympäri kunnolla. Tämä onnistuikin aika hyvin ja kuittasimme tässä edessä olevan Expressin päälle vapaisiin tuuliin joka antoi koko legille vapaita tuulia meille. Edessä oleva toinen Express 4play häiritsi välillä poukkoilemalla ylös-alas mutta tämä ei tässä tuulessa häirinnyt niin paljoa.

Meidän leen puolella tyttötiimi Nautonnier/TeamWOB ajoivat melko samaa vauhtia meidän kanssa ja päntärille tultaessa he ajoivat tuulen hetkellisesti laantuessa tuulen puolelta ohi.

Spinnun nosto päntärin luona meni erinomaisesti, kun taas TeamWOB kamppaili jonkin kaide-katastrofin kanssa heidä keulansa osoittaesssa väärään suuntaan. Aallokko päntärin takana ja eteläpuolella oli taas melkoinen ja antoikin mukavia surffeja kohti Malmgrundetia. Edessä olevat valpuri, solveig, vindungen ja ebnega eivät tässä vaiheessa näyttäneet olevan kellosta katsottuna mahdottoman kaukana ja kryssiosuudet olivat vasta alkamassa!

Takana Merelli näytti olevan vielä pelissä mukana, joskin jo hiukan jääneenä meihin nähden. Ilmeisesti muut veneet olivat hiukan jarrutelleet menoa strekillä?

Malmgrundetillla taas kelpo alasotto ja hiukan mahahapot kurkussa merkkiä väistellen kun aallokkko antoi vähän lisää vauhtia käännökseen juuri merkin kohdalla. Merkki ohitettiin hyvässä vauhdissa ja melkoisella höjdillä ja taas saatiin seuraavalle legille kohti nygrundetia vapaan uran 4Playn ottaessa hiukan löysemmän kierron. Edessä olevan Donna näytti ajavan kylki edellä sillä saavutimme mielestäni heidät koko ajan vaikka heidän keulansa osoitti koko ajan ylemmäs. Vene kulki kuin unelma 5,7 knotsin nopeutta ja apparenttikulman ollessa alle 30° koko ajan. Joissain puuskissa huomasi että purjetta oli vähän likaa sillä näissä vauhti helposti laski jos ei tarkkana ollut ohjaamisen kanssa. Toispuoleinen aallokko ei auttanut myöskään.

Nygrundetin lähestyessä laskimme että tulee sopivan tiukka spinnulegi seuraavaksi ja merkin kierron jälkeen nostimmekin spinnun heti ylös. Melko hyvin saatiin balanssi veneeseen ja lähdimme 8-8,5 knotsin surffeja kohti koirasaarta. Harmi vain että meillä meni hetki niin että seurasimme Ebnegeaa, joka ajoikin vähän liian alas. Korjasimme asian ja kun apparentti rupesi olemaan loppupäässä 70° luokkaa otimmekin genoan vetoon ja annettiin spinnun lepattaa ja laskettiin se.

Koirasaari kierrettiin taas melko läheltä, hirvitti taas mutta sisäpaikka oli otettava Donnan takaata jotta emme joutuisi heidän pakeissa kryssimään kohti rysäkarin viittaa.

Rysäkarin viitta ohitettiinkin jo donnan edestä, leikkarin osuessa kerrankin säkällä nappiin. Slööri/sivuvastainen kohti trutkobbenia menikin vauhditelleessa niin ettei Donna ottaisi sisäpaikkaa saaren kohdalla. Tämä johti taas siihen että ohitimme trubkobbenin taas kylmä rinki housuissa.

Kryssi kohti maalia meni Pihlaiston länsipuolelta maatuuliefektin toivossa. Tuuli taisi olla liikaa koillisen puolella maaeffektiä varten sillä emme mielestäni saaneetkaan mitää hyötyä tästä valinnasta. Melkin ja särkiniemen kohdalla näkyi hyvin Ebengea ja Vindungen ja osasimmme jo tässä vaiheessa laskea että asemat olivat aika hyvin taas kerran meidän osalta.

Maalisuora oli sitten aika puuskainen ja vaikea mutta ylitimme maaliviivan noin 11 minuuttia Ebnegean takana joka meidän mielestän riittäisi mainiosti voittamaan heidät. Vasta jälkeenpäin sain kuulla Valpurista jota me emme osanneet radalla katsoa vaan luulimme ehkä kakkosluokan veneeksi. Onneksi vauhti riitti heitäkin vastaan ja kuudes ykkössija oli tosiasia.

Satamassa masto alas ja windexin rikoin tyhmyyttäni . Kausi on sitten siinä, aikamoinen kausi meidän osalta jos saan itse sanoa!

Kiitoksia Ponelle, Peikille ja Sampsalle tästä, kisa oli ratavalinnasta huolimatta melko kiva ja haastava. Sinänsä sivutuuliosuudetkin olivat mielenkiintoisempia kuin ensivaikutelman perusteella arvasin.

Vähän jäi harmittamaan että Lexus voitti meidät 100 sekunnilla, mutta se suotakoon heille kun he ottivat noin hienon startin paaralla fleetin edestä, tässä oli ratkaisun avaimet meidän pinnassa kiinni taas kerran joten ei voi kuin katsoa peiliin.

Ensi kaudella sitten FEneillään ehkä enemmän tämäntyyppisissä kisoissa, katsotaan mitä toimintasuunitelmaan keksitään.

Nyt sitten potemaan pitkää talvea, onneksi foorumissa voi harrastaa virtuaalipurjehdusta ja eiköhän se kevät koita taas kohta...
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Post Reply