WHC 15.8.2007
WHC 15.8.2007
Jatketaan perinnettä tehdä ketju etukäteen ennen kisaa. Tällä kertaa ei näemmä olla korottamassa FE:n LYS-lukua ja voinkin jo sieluni silmin nähdä hoot kryssivän kaukaisuuteen kevyessä kelissä.
Kuriositeettina muuten, että viime viikon WHC-tulokset ovat yhä väärin, kaikkien muitten veneitten paitsi meidän kohdalta on unohtunut se 10 minsaa klo kuudesta itse starttiin Harald toki voinee helposti tsekata trackista, että ette tainneet olla 19.25 maalissa.
Noh, eiköhän Tomi saa tuon hoidettua kunhan palaa maailmalta takaisin Suomeen.
Eli Lisbeth on poissa kuvioista, Ollin vahvistaessa Annelia ja Charlotta nyt tullee luonnollisesti. Lisbethin poissaolo onkin mukava asia, koska se tarkoittaa Olgalle automaattista yhden sijan parannusta tuloksiin
Kuriositeettina muuten, että viime viikon WHC-tulokset ovat yhä väärin, kaikkien muitten veneitten paitsi meidän kohdalta on unohtunut se 10 minsaa klo kuudesta itse starttiin Harald toki voinee helposti tsekata trackista, että ette tainneet olla 19.25 maalissa.
Noh, eiköhän Tomi saa tuon hoidettua kunhan palaa maailmalta takaisin Suomeen.
Eli Lisbeth on poissa kuvioista, Ollin vahvistaessa Annelia ja Charlotta nyt tullee luonnollisesti. Lisbethin poissaolo onkin mukava asia, koska se tarkoittaa Olgalle automaattista yhden sijan parannusta tuloksiin
Eihän se teille tarkoita mitään, koska Albineihin nähden purjehdusajan lisääntyminen vain lisää tasoitetun ajan eroa, luonnollisesti. Ja siis pointtihan on se, että tällä hetkellähän teilläkin purjehdusajaksi on laskettu 1h15 min, josta siis puuttuu se kymppi.harald wrote:Off topic, taas kerran Mutta kyllä taisimme olla 16:35 maalissa (UTC, eli
19:35, eikä 19:25). Mitähän se tarkoittaa meille? Todnäk parempi vain...
Pikavilkaisulla muutkaan FE:t eivät hyödy/kärsi ko. virheen korjaamisesta, paitsi tietenkin Olga
Re: WHC 15.8.2007
Kiva, että voidaan olla avuksiPetri wrote:Lisbethin poissaolo onkin mukava asia, koska se tarkoittaa Olgalle automaattista yhden sijan parannusta tuloksiin
Tosiaan Lisbeth on venenäyttely-evakossa tämän viikon, ja itse olen työmatkalla ensi viikon. Jos joku venekunta tarvitsee tällä välin työvoimaa, niin kannattaa olla yhteydessä meidän gasteihin. Ville laittoikin jo ilmoituksen gastipörssiin. Kannattaa hyödyntää hyvää gastia
Olli Niemi
- harald
- Hallitus
- Posts: 11042
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
Sivutuulilähtö
Ajoimme hiukan liian aikaisina ylöspäin kohti kauempaa poijua
nostatellen meille tilaa. Eikös yhtäkkiä eräs vene päättänyt että
hän ajaa skuutit kireinä meidän ja merkin välistä vaikkei tilaa
enää ollut. Kolinaahan siitä tuli, neljän veneen klimppi jossa me
alimpana veneenä saimme kolme muuta tuulen puolen kylkeen.
Pelimiehet kääntyvät pois lähtöviivalta jos tila loppuu, laskimme
näköjään lähtötaktiikan väärin, koska nämä ajoivat alas ja päälle
niin että kolina kävi. Eikä siinä mitään kierroksia kierretty, vaan
jatkettiin vain kisaamista meidän tuulen puolella.
Ilman sitä insidenttiä olisi tullut kohtuuhyvä startti tuulenpuoleisena
veneenä 21:stä. No, mitä sitä itkemään. Spinnu ylös ja tiukka
sivutuuli kohti vihreätä. Ihan ok kryssi, blancon yrittäessä
kääntyä aina päälle. Miessaaren kohdalla sitten tuli joku
pimeä kohta emmekä olleet ollenkaan siftien rytmissä vaan
tuntui että jokainen halssi käänsi meidät aina vain takaisin kohti
lähtöä. Ehkä paikka oli vaikea kaikille, paitsi blancolle joka veti
tosi hyvän pätkän tässä ja kasvatti kaulaansa meihin parilla-
kolmellasadalla metrillä vain parilla vendalla.
Tulokset tulivat jo (kiitos kiitos kiitos nopeasta palvelusta) ja voi olla ihan
tyytyväinen että olimme sijalla 6/21 ja vain 2.5min
kärjestä.
Réa otti taas hienoja, kiiiiiitokset hänelle niistä! kuvia
Träcki näyttää kyllä missä hävisimme sijoituksia:
Mitens muilla?
Ajoimme hiukan liian aikaisina ylöspäin kohti kauempaa poijua
nostatellen meille tilaa. Eikös yhtäkkiä eräs vene päättänyt että
hän ajaa skuutit kireinä meidän ja merkin välistä vaikkei tilaa
enää ollut. Kolinaahan siitä tuli, neljän veneen klimppi jossa me
alimpana veneenä saimme kolme muuta tuulen puolen kylkeen.
Pelimiehet kääntyvät pois lähtöviivalta jos tila loppuu, laskimme
näköjään lähtötaktiikan väärin, koska nämä ajoivat alas ja päälle
niin että kolina kävi. Eikä siinä mitään kierroksia kierretty, vaan
jatkettiin vain kisaamista meidän tuulen puolella.
Ilman sitä insidenttiä olisi tullut kohtuuhyvä startti tuulenpuoleisena
veneenä 21:stä. No, mitä sitä itkemään. Spinnu ylös ja tiukka
sivutuuli kohti vihreätä. Ihan ok kryssi, blancon yrittäessä
kääntyä aina päälle. Miessaaren kohdalla sitten tuli joku
pimeä kohta emmekä olleet ollenkaan siftien rytmissä vaan
tuntui että jokainen halssi käänsi meidät aina vain takaisin kohti
lähtöä. Ehkä paikka oli vaikea kaikille, paitsi blancolle joka veti
tosi hyvän pätkän tässä ja kasvatti kaulaansa meihin parilla-
kolmellasadalla metrillä vain parilla vendalla.
Tulokset tulivat jo (kiitos kiitos kiitos nopeasta palvelusta) ja voi olla ihan
tyytyväinen että olimme sijalla 6/21 ja vain 2.5min
kärjestä.
Réa otti taas hienoja, kiiiiiitokset hänelle niistä! kuvia
Träcki näyttää kyllä missä hävisimme sijoituksia:
Mitens muilla?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Kilinkolin ja v*tuiksihan sekin meni. Harald jätti mainitsematta, että lähtöklimpissä oli myös allekirjoittanut, ei niinkään alimmaisena vaan "välissä" kun Flipperin ja Charlottan perät lähestyivät kovaa vauhtia, ilman että mitään olisi voinut tehdä. No, kait sitä vähän kolisteltiin, mutta minkäs teet.
Mukana siis vakiokeulagastin sijalla Lisbethistä lainattu Ville, joka oli ensimmäistä kisaa keulassa, mutta hyvin silti homma sujui.
No, siinä lähtörytäkässä tosiaan koko muu fleetti suti ohi vasemmalta ja spinnun saaminen vetämään oli vaikeaa, kun yläpuolella oli iso fleetti joka peitti tuulen heti kun pääsi karkuun.
Kääntömerkille tultaessa olikin sitten hirveä ryysis merkillä, ei taaskaan mitään tehtävissä, kun yläpuolelle ei enää olisi päässyt ja alhaalla oli jo yksi hoo. Suurin ongelma on se, etten koskaan tajua ajaa tarpeeksi aggressiivisesti merkille, eikä millään kehtaa lähteä nostattamaan koko fleettiä, vaikka ehkä olisi voinut onnistua siinä ennen kuin jollain olisi ollut sisärata. No, merkinkierrossa sitten sisin vene mamisteli asenteella ja jätti parin veneenmitan raon, mistä mm. perässä tullut Anneli pääsi livahtamaan. Siinä vaiheessa kisa sitten oikeastaan olikin siinä ja kun vielä punaisella spinnunosto meni reisille spinnun oltua solmussa, niin takaa-ajokin tyrehtyi.
Maalisuoran alussa vielä yritin ajaa spinnulla niin pitkään kuin mahdollista, mutta kulma oli vain liikaa ja lopulta sitten kiroillen maaliin.
Suoritukset noudattavat nyt aika hyvin ammattitermein "musta tiistai"-tyyppistä pörssin kehitystä, mutta valoa on sinänsä nähtävissä että kovin montaa sijapudotusta ei enää ole mahdollista tehdä, koska pohja tulee vastaan nopeasti.
Mukana siis vakiokeulagastin sijalla Lisbethistä lainattu Ville, joka oli ensimmäistä kisaa keulassa, mutta hyvin silti homma sujui.
No, siinä lähtörytäkässä tosiaan koko muu fleetti suti ohi vasemmalta ja spinnun saaminen vetämään oli vaikeaa, kun yläpuolella oli iso fleetti joka peitti tuulen heti kun pääsi karkuun.
Kääntömerkille tultaessa olikin sitten hirveä ryysis merkillä, ei taaskaan mitään tehtävissä, kun yläpuolelle ei enää olisi päässyt ja alhaalla oli jo yksi hoo. Suurin ongelma on se, etten koskaan tajua ajaa tarpeeksi aggressiivisesti merkille, eikä millään kehtaa lähteä nostattamaan koko fleettiä, vaikka ehkä olisi voinut onnistua siinä ennen kuin jollain olisi ollut sisärata. No, merkinkierrossa sitten sisin vene mamisteli asenteella ja jätti parin veneenmitan raon, mistä mm. perässä tullut Anneli pääsi livahtamaan. Siinä vaiheessa kisa sitten oikeastaan olikin siinä ja kun vielä punaisella spinnunosto meni reisille spinnun oltua solmussa, niin takaa-ajokin tyrehtyi.
Maalisuoran alussa vielä yritin ajaa spinnulla niin pitkään kuin mahdollista, mutta kulma oli vain liikaa ja lopulta sitten kiroillen maaliin.
Suoritukset noudattavat nyt aika hyvin ammattitermein "musta tiistai"-tyyppistä pörssin kehitystä, mutta valoa on sinänsä nähtävissä että kovin montaa sijapudotusta ei enää ole mahdollista tehdä, koska pohja tulee vastaan nopeasti.
- harald
- Hallitus
- Posts: 11042
- Joined: Thu Sep 19, 2002 14:32 pm
- Location: P-helsinki
- Vene: Charlotta
- Contact:
ja protestihässäkkä on tuossa
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/tulokset.html
Näyttää siltä että FIN-7220 protestoi vielä FIN-226 vastaan. Mutta
kuka tai mikä vene FIn-226 on?
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/tulokset.html
Näyttää siltä että FIN-7220 protestoi vielä FIN-226 vastaan. Mutta
kuka tai mikä vene FIn-226 on?
FIN-2674 s/y Charlotta [Mielipiteet on mielipiteitä] GSM: +358 50 594 1020
Jaa-a...ihankuin musta Kikan yläpuolella olisi vielä ollut joku vene, mutta ehkä sitä muistaa vain väärin.harald wrote:ja protestihässäkkä on tuossa
http://www.kilpapurjehtijat.com/whc/tulokset.html
Näyttää siltä että FIN-7220 protestoi vielä FIN-226 vastaan. Mutta
kuka tai mikä vene FIn-226 on?
Anneli se ei ainakaan ole, vaikka toki 2216 onkin noin muistimielessä lähellä 226:sta
Tervehdysharald wrote:...Näyttää siltä että FIN-7220 protestoi vielä FIN-226 vastaan. Mutta
kuka tai mikä vene FIn-226 on?
Olisikohan se tuo, Max Johansson NJK FIN 2263 LagothriX X-79. Ihan kuin viimeinen 3:n olisi tippunut pois. Muuten purjenumero täsmäisi aika hyvin.
Ystävällisin veneily terveisin PR
Tervehdys
Olipa aikamoinen hässäkkä lähdössä. Neljän veneen klimppi, jonka onnistuin viime hetkellä väistämään takaa menemällä alapuolelta. Jäätiin paskoihin, mutta tilanne aukesi, kun fliitti jakautui kahteen osaan toisten hakiessa korkeutta spinnun nostoon ja toisten jotka ajoivan suorinta tietä merkille.
Mielestäni suorin tie oli myös nopein. En usko spinnuttelusta olleen juuri hyötyä muutenkuin harjoittelu mielessä.
Virheälle tullessamme pääsimme hieman varkain sisältä pujahtamaan Olgan ohi. Vendasimme merkiltä heti paaran vapaisiin tuuliin ja irti muusta fliitistä. Harladkin oli tehnyt saman päätöksen juuri aiemmin. Kryssittiin vendattiin ja väistettiin styyran veneitä jne. H-veneet olivat vielä tiukasti tasoissa Blancoa lukuunottamatta miessaaren punaisella tikulle asti. Vedin pari kertaa aivan liian lähelle saaria (lilla ådholm ja Haraholm) ja pääsimme vendaamaan saaren suojissa tyvenessä. Tunnetusti veneemme painavana ei ole parhaita kiihtyjia keveissä ja sen seurauksena H:t karkasivat. Täydellinen taktiikka moka, josta en voi moittia kuin itseään.
Seuraavalta punaiselta spinnu vetoon ja jonossa perässä mars väistellen ison luokan veneitä kryssillä. Vihreältä spinnu alas ja sivuvastaisessa kohti maalia hitaasti saavuttaen yhtä H:ta. Matka loppui kesken ja H-veneiden voittaminen jäi vain haaveeksi.
Raskas vene ja taktiikka / reitinvalinta munaus oli tunnetusti FE:lle vaikealla keveällä kelillä liikaa ja tulos olikin sen mukainen. Miehistö Olli (a'la Lisbeth), Pasi ja Rea hoitivat osansa mallikkaasti, mistä heille suuri kiitos.
Olipa aikamoinen hässäkkä lähdössä. Neljän veneen klimppi, jonka onnistuin viime hetkellä väistämään takaa menemällä alapuolelta. Jäätiin paskoihin, mutta tilanne aukesi, kun fliitti jakautui kahteen osaan toisten hakiessa korkeutta spinnun nostoon ja toisten jotka ajoivan suorinta tietä merkille.
Mielestäni suorin tie oli myös nopein. En usko spinnuttelusta olleen juuri hyötyä muutenkuin harjoittelu mielessä.
Virheälle tullessamme pääsimme hieman varkain sisältä pujahtamaan Olgan ohi. Vendasimme merkiltä heti paaran vapaisiin tuuliin ja irti muusta fliitistä. Harladkin oli tehnyt saman päätöksen juuri aiemmin. Kryssittiin vendattiin ja väistettiin styyran veneitä jne. H-veneet olivat vielä tiukasti tasoissa Blancoa lukuunottamatta miessaaren punaisella tikulle asti. Vedin pari kertaa aivan liian lähelle saaria (lilla ådholm ja Haraholm) ja pääsimme vendaamaan saaren suojissa tyvenessä. Tunnetusti veneemme painavana ei ole parhaita kiihtyjia keveissä ja sen seurauksena H:t karkasivat. Täydellinen taktiikka moka, josta en voi moittia kuin itseään.
Seuraavalta punaiselta spinnu vetoon ja jonossa perässä mars väistellen ison luokan veneitä kryssillä. Vihreältä spinnu alas ja sivuvastaisessa kohti maalia hitaasti saavuttaen yhtä H:ta. Matka loppui kesken ja H-veneiden voittaminen jäi vain haaveeksi.
Raskas vene ja taktiikka / reitinvalinta munaus oli tunnetusti FE:lle vaikealla keveällä kelillä liikaa ja tulos olikin sen mukainen. Miehistö Olli (a'la Lisbeth), Pasi ja Rea hoitivat osansa mallikkaasti, mistä heille suuri kiitos.
Ystävällisin veneily terveisin PR