Petri wrote:
Ai teekkaritkin sortuivat kilpavarusteluun, ilmankos teillä olikin niin kova kiire saada venettä veteen että ehditte treenata kunnolla
Hyvää vauhtia kyllä kuljitte, etenkin juuri sen käärmesaarten porttien ja Melkin välin, tiedä sitten miten paljon kyse oli omaa mokailua vai teidän hyvyyttä mutta välillä tuntui että pystyitte vielä kaikenlisäksi ajamaan meitä pari astetta ylemmäksi...pitää todella toivoa että syy oli vain itsessä/trimmissä eikä vedenalaisissa osissa...
Syy tuohon tunteeseen taisi olla se että me ajettiin jonkun aikaa liian ylös. Tarvii vielä tottua tuohon purjeeseen, nyt langat näytti tyytyväisiltä vielä tuolla kurssilla, mutta kun hiukan laski niin vauhtia tuli ihan kunnolla lisää. Ei saisi piinata kevyellä tuulella... Muuten kryssivauhti tuntui kyllä olevan kohdallaan. Sitä kyllä vähän ihmeteltiin kun lähitte seikkailemaan sinne pohjoiseen muun fliitin mennessä etelään, kun siellä näytti tyynemmältä, mutta ajateltiin sillon että ehkä teillä on jotain paikallistietoa tms.
Vedenalaisten osien osalta peli lienee kohtuu tasan, meillä on pohja ja köli alkuperäisessä kunnossa ja kevään maalauksesta tuli vähän karkea kun maali oli turhan tahmeaa eikä ohennetta ollu käsillä. Peräsimen kanssa tuli senverta kiire että se kitattiin vain kerran, eikä telattua primeriä hiottu, joten pinnankarheus on jotain sellaista mitä Harald ei hyväksyisi varmaan edes ylärakenteeseen ilmanvastussyistä. Katsotaan josko sen joku jonain vuonna hioisi, nyt ainakin pysyy kasassa lähes ikuisesti jollei muuta.
Tuo purje nyt menee hiukan varustelun puolelle, mutta toisaalta vanhalla oli maileja takana jo melkoisesti ja sen mukainen on muotokin. Fallilukkojen vaihtaminen oli enemmän välttämättömyys, irrottaessa en saanut jumittuneimpia kahvoja enää käännettyä ilman vasaraa... Lentävät skuuttipisteet on hirveän kivat, ei tarvii keikkua alakannella napsujen kanssa skuutin päällä seisten jos haluaa säätää lennossa, kiitokset Haraldille loistavasta prujumateriaalista
Petri wrote:
Tuota, tuohon on kyllä ratkaisu, jos jollain teillä on kännykkä jossa on GPS niin ottamalla yhteyttä allekirjoittaneeseen/Haraldiin niin voi tapahtua ihmeitä.
Tämähän voisikin olla kovasti mielenkiintoista, omasta puhelimesta ei moista löydy, mutta monesti jollain gastilla taitaa tuommoinen olla. Tai sitten voisi joskus ostaa halvan plotterin, mutta kun ei viitsisi investoida tekniikkaan joka vanhenee muutamassa vuodessa. Ennenkin pärjätty paperikartoilla jne. En oo kyllä varma hirveääkö tonne ykkösradan alkuosalle lähteä paperin voimin jos joutuu kryssimään Käärmeluotojen ja Mäntysaaren välistä, mutta ehkäpä sellaista ei sentään kisalautakuntakaan halua laittaa. Sivutuulessa tuosta kyllä selvinnee, siellähän taitaa olla pari poijua sentään apuna.
Koitan jossain vaiheessa katsella josko tuo tripin edustajana toimiminen täällä järjestyisi. Purjekimppaanhan kyllä päästiinkin, mikä oli toki kovasti mukavaa