Yleensä termarit ohjaavat kahta piiriä. Jos kone on kylmä niin vedet menee suoraan
ohi, sitä mukaa kun se aukeaa se avaa reitin koneen läpi enemmän ja enemmän. Vähän
kuten X-venttiili, jos ymmärrät mitä tarkoitan.. Eli kylmänä merestä mereen, haaleana
puolet vedestä koneen kautta mereen ja kuuman kierrätetään kaikki vedet koneen kautta.
Ja se "takaiskuventiili" on siis lapon-esto juttu. Teoriassa on mahdollista että vesi valuu
sisään lapolla, täyttää pakoputken ja siitä koneen sisälle. Etenkin jos kone on asennettu
vesilinjan alle. Tämän takia päästetään ilmaa sisään tuosta ylösalaisin olevasta U:n muotoisesta
ventiilistä. Samaa juttua käytetään muuten septitankin tai vessan vesiputkessa samasta
syystä, eli jos vessa on vedenlinjan alapuolella saattaa se täyttyä merivedestä lapolla, ja
pikkuhiljaa vene täyttyy kokonaan vedestä, syvyydestä riippuen aina mastonhuippuun
asti
Kun se lenkki palaa niin se palaa pakoputkeen, pakosarjaan. Tuo pakosarja on 1GM koneissa
tehty niin että siinä on jonkun matkaa kaksi putkea sisäkkäin, pakokaasut tulevat sisemmässä
ja välitilaan tulee siis jäähdytysvesi.
Voisihan sen koneen tehdä niin että käyttää syylarikennoa ja tuulettimia mutta juuri tuon
pakoputken takia on käytettävä merivettä jotta saadaan aikaan "märkä pakoputki", palo-
turvallisuuden takia jne...
Yleensä termarit ohjaavat kahta piiriä. Jos kone on kylmä niin vedet menee suoraan
ohi, sitä mukaa kun se aukeaa se avaa reitin koneen läpi enemmän ja enemmän. Vähän
kuten X-venttiili, jos ymmärrät mitä tarkoitan.. Eli kylmänä merestä mereen, haaleana
puolet vedestä koneen kautta mereen ja kuuman kierrätetään kaikki vedet koneen kautta.
Ja se "takaiskuventiili" on siis lapon-esto juttu. Teoriassa on mahdollista että vesi valuu
sisään lapolla, täyttää pakoputken ja siitä koneen sisälle. Etenkin jos kone on asennettu
vesilinjan alle. Tämän takia päästetään ilmaa sisään tuosta ylösalaisin olevasta U:n muotoisesta
ventiilistä. Samaa juttua käytetään muuten septitankin tai vessan vesiputkessa samasta
syystä, eli jos vessa on vedenlinjan alapuolella saattaa se täyttyä merivedestä lapolla, ja
pikkuhiljaa vene täyttyy kokonaan vedestä, syvyydestä riippuen aina mastonhuippuun
asti :)
Kun se lenkki palaa niin se palaa pakoputkeen, pakosarjaan. Tuo pakosarja on 1GM koneissa
tehty niin että siinä on jonkun matkaa kaksi putkea sisäkkäin, pakokaasut tulevat sisemmässä
ja välitilaan tulee siis jäähdytysvesi.
Voisihan sen koneen tehdä niin että käyttää syylarikennoa ja tuulettimia mutta juuri tuon
pakoputken takia on käytettävä merivettä jotta saadaan aikaan "märkä pakoputki", palo-
turvallisuuden takia jne...