Eilen tuli sit piirreltyä vähän ja jos sen koneen sijoittaa rappusten alle
(vaatii vain moottoripukkien siirtoa sekä nivelen hankkimista) niin kone-
kopan päälliosasta tulisi toiseksi korkein askelma (n 50cm korkeudella)
ja jos tarvitsee/haluaa niin konekopan etuosaan voisi tehdä viimeisen
askelman. Jos konekopasta tekee tarkasti niin pentryn ja konekopan
väliin jää vielä n 20cm tilaa jaloille.
Tuo 20cm ei kyllä ole paljon mutta taitaa olla niin että se riittää koska
siinä seistessä voi a) nojata rappusiin ja b) konekopan etureuna tulisi
vain vähän nykyisten rappusten eteen.
Näin saisi aikaan tuplavuoteen sitlooran alle joka olisi vanhan pistopunkan
kohdalta äärettömän pitkä ja sitlooran alle tulisi 190cm pitkä vuode.
Tuplapunkan leveydeksi saa aika helposti 140cm hartioitten kohdalla,
ja kun vielä styyran kylki on noin paljon kallellaan niin tilaa olisi kahdelle
(lyhyelle?) aikuiselle yöpyä siinä.
Tämän vielä kun yhdistäisi racer-malliseen istuinkaukaloon niin tilaa
olisi ruhtinaallisesti. Tuo racer-mallinen istuinkaukalo olisi siis J-92
mallin mukaan. Katsokaa tuosta kuvaa:
http://www.jboats.com/j92/
Tuossa kaukalossa olisi enemmän tilaa liikkua sekä poikittan että
pitkittäin (kun levanki olisi pohjalla) ja peräkiinnityksessä voisi ajaa
lastenrattaat suoraan veneeseen
Ja kuka nyt penkeillä istuu? Meidän
veneessä tuskin enää koskaan, laidalla istutaan sekä merellä että
satamassa.
Jos vielä istuinkaukalon pohjalle tekisi luukun a'la keulaluukku niin
tuplavuoteelle tai "peräkajuuttaan" voisi lykätä suoraan istuinkaukalosta
purjepusseja ym sisään.
Hmm.. Pitää vähän piirrellä vielä ennen kuin otetaan tuo moottori-
saha käteen
Onpahan jotain haaveilemista talveksi ...